شناسهٔ خبر: 37605915 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۱ نکته از اوساگوآنا؛ مهاجمی که پنالتی نمی‌زند!

کریستین اوساگوآنا که فصل گذشته مدتی در ذوب آهن بازی می‌کرد، یکی از خرید‌های پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اوساگوآنا ۲۹ ساله که برای تقویت خط حمله سرخ پوشان بار دیگر به لیگ ایران بازگشته، گذشته جالبی دارد که در ادامه بعضی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

۱- کریستین اوساگوآنا، اهل نیجریه است، اما فوتبال حرفه‌ای خود را از کشور بنین آغاز کرده؛ او با ۱۹۴ سانتی متر قد، دقیقاً هم قد شیخ دیاباته مهاجم استقلال است.

۲- کریستین در سال ۲۰۱۵ به تیم راجا کازابلانکا منتقل شد و در این باشگاه مراکشی دوران خوشی را تجربه کرد. یکی از خاطرات خوب این مهاجم، به بازی با کایزر چیفس در جام باشگاه‌های آفریقا برمی گردد که اوساگوآنا ۲ گل برای راجا می‌زند.


۳- اوساگوآنا در سال‌های اخیر، مدام تیمش را تغییر داده؛ یک فصل در میشلن بلژیک، یک فصل و نیم در وسترلو در لیگ ۲ بلژیک، نیم فصل در ام صلال قطر، نیم فصل در ذوب آهن، نیم فصل در ججو یونایتد کره و حالا در پرسپولیس.

۴- اوساگوآنا در سال ۲۰۱۴ توسط استفن کشی به تیم ملی نیجریه دعوت شد و در کارنامه او دو بازی ملی دیده می‌شود. کریستین در اولین بازی ملی اش، در دقیقه ۹۰ جانشین احمد موسی شد و ۲ دقیقه بازی کرد. در بازی مقابل آفریقایی جنوبی هم کمتر از نیم ساعت فرصت بازی پیدا کرد و با همین ۳۰ دقیقه، پرونده بازی‌های ملی او بسته شد.

۱۱ نکته از اوساگوآنا؛ مهاجمی که پنالتی نمی‌زند!

۵- او در طول فوتبالش تا به حال هیچ وقت هت تریک نکرده؛ در دوران فوتبالش هم در لیگ، فقط ۲ بار موفق شده که در یک بازی ۲ گل بزند. یک بار برای راجا کازابلانکا و یک بار هم در دسته ۲ بلژیک برای وسترلو.

۶- نکته جالب درباره این مهاجم آن است که هیچ وقت مصدومیتی طولانی مدت نداشته و در طول دوران فوتبالش، هیچ وقت پنالتی نزده است.


۷- او برای ذوب آهن در لیگ فقط یک گل زد، اما سه گل او در لیگ قهرمانان آسیا، مقابل الکویت، الغرافه قطر و الوصل امارات باعث شد که کره ای‌ها برای خرید او متقاعد شوند.

۸- اوساگوآنا در لیگ کره جنوبی، ۱۱ بار به میدان رفت که در ۴ بازی از ابتدا در ترکیب اصلی بود. حاصل کار او یک گل برای ججو بود. در مجموع این مهاجم در ۶ فصل اخیر ۲۲ گل زده که بهترین عملکردش در لیگ مراکش (۶ گل در یک فصل) بوده است.


۹- شماره محبوب اوساگوآنا شماره ۹ است. او در وسترلو، ام صلال و ججو همین شماره را پوشیده. در ذوب آهن شماره ۱۸، در راجا شماره ۳۳ و در میلشن شماره ۱۲ برتن کرده. حالا که شماره ۹ در اختیار مهدی ترابی است، این مهاجم شماره ۹۹ را انتخاب کرده است.

۱۰- بیشترین ارزشی که اوساگوآنا داشته، ۴۰۰ هزار یورو بوده و سایت ترانسفرمارکت در حال حاضر ارزش او را ۳۵۰ هزار یورو برآورد کرده است.

۱۱- اوساگوآنا به خاطر سبک فوتبالش، معمولاً زیاد کارت زرد می‌گیرد، اما در این سال‌ها کمتر اخراج شده است.

 

منبع: ورزش سه 

انتهای پیام/

نظر شما