شناسهٔ خبر: 37605620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رای الیوم بررسی کرد؛

شمال سوریه آبستن تحولات جدید است

یک رسانه عرب زبان با اشاره به دیدار دو مقام ارشد امنیتی ترکیه و سوریه در مسکو به زوایای آن و اینکه شمال غرب سوریه آبستن تحولات جدید است، پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به دیدار مقامات امنیتی سوریه و ترکیه آورده است: برای اولین بار رسانه‌های ترکی و سوری از نشست میان علی مملوک رئیس امنیت ملی سوریه با هاکان فیدان رئیس اطلاعات ترکیه در مسکو خبر دادند. سانا خبر دیدار را اعلام و اظهارات مملوک درباره درخواست دمشق از آنکارا برای عقب نشینی کامل از اراضی سوریه و تصمیم سوریه برای مبارزه با تروریسم و بازگردانیدن همه اراضی سوریه به آغوش دمشق را منتشر کرد.

این رسانه می‌نویسد: این بدون شک تحول جدید و بسیار مهمی است و درجه اهمیت آن به خاطر اعلام شدن آن است به ویژه که این دو مقام قبلاً هم با یکدیگر دیدار کرده اند اما چرا در حال حاضر به طور رسمی اعلام می‌شود؟ این دیدار هم مانند دیدارهای قبلی می‌توانست در خفا برگزار شود به ویژه که این قبیل دیدارها میان کشورها با وجود اختلافات سیاسی قطع نمی‌شود. کشورهای اروپایی خط امنیتی با دمشق را با وجود اینکه سفارتخانه‌های آنها فعال نیستند را همچنان حفظ کرده اند.

رأی الیوم بیان کرد: از مضمون و علل نشست چیزی اعلام نشده است اما احتمالاً درباره اوضاع ادلب و شمال سوریه و آینده این منطقه و سرنوشت گروههای مسلح و نیز پرونده شرق فرات و عدم پایبندی آنکارا به توافق سوچی بوده است.

این رسانه در ادامه نوشت: همه پرونده‌ها را قبلاً دمشق از طریق کانال روسیه منتقل کرده و نیازی به دیدار مستقیم نبوده است مگر اینکه جبهه شمالی سوریه در آستانه تغییرات بزرگی باشد به ویژه که تحرکات میدانی در شمال سوریه جریان دارد که گواه رخدادهای جدید و جنگ و تغییر نقشه به نفع ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب تحت کنترل جبهه النصره و هم پیاله‌های آن است.

نظر شما