شناسهٔ خبر: 37605609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعوت هلال احمر یزد از مردم برای جمع آوری کمک‌ به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

یزد- ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از فراخوان این نهاد برای جمع آوری کمک‌های مردمی و غیرنقدی برای ارسال به مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محسن حرازی زاده یزدی افزود: در پی وقوع سیل در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان، جمعیت هلال احمر جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای هموطنان سیل‌زده در جنوب کشور و در این مناطق را آغاز کرد.

وی اظهار داشت : هموطنان، خیران و نیکوکاران می‌توانند کد دستوری #۵۴*۱۱۲*  و یا #۱۱۲* را شماره گیری کنند و یا از طریق شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به نام کمک‌های خیرین و یا از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ در همه بانک ها به نام جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ نزد بانک ملت و یا شماره کارت۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ نزد بانک رفاه کارگران کمک های نقدی خود را برای سیل زدگان پرداخت کنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر یزد، حرازی زاده یزدی تصریح کرد: همچنین مردم نوع دوست یزد می توانند کمک های غیرنقدی خود را شامل  انواع پتو، موکت ، زیرانداز نو ، مواد غذایی و بهداشتی  و ... به چادرهای هلال احمر که در شعبه های جمعیت  هلال احمر استان برپا شده است تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰۰  دستگاه چادر امدادی  از انبار امدادی شهرستان های میبد و بهاباد بارگیری و به مناطق سیل زده توسط سه کامیون ارسال شده است.

بارندگی  در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان و جنوب کشور در چند روز گذشته خسارت های زیادی به زیرساخت ها ، مزارع و منازل مردم در شهرها و روستاها وارد کرده است و کار امداد رسانی به سیل زدگان این مناطق  همچنان ادامه دارد.

بارندگی های روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه جاری در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارت زیادی به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شده است.

نظر شما