شناسهٔ خبر: 37605533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجمع شیعیان پاکستان در حمایت از سردار سلیمانی + عکس

گروه بین‌الملل ــ هزاران نفر از شیعیان و حامیان مقاومت با برگزاری تجمع در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان ترور سردار قاسم سلیمانی از سوی آمریکا را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از پاکستان؛ این تجمع به همت مجمع دفاع از شیعیان در محل رژه نیروهای مسلح پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن یکصدا فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان به ویژه رؤسای حوزهای علمیه از شهرهای مختلف این کشور در این گردهمایی حضور یافتند.

علامه «سید جواد نقوی» روحانی برجسته شیعه پاکستان و رئیس حوزه علمیه «عروة الوثقی» به ‌عنوان سخنران اصلی این برنامه، شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش در حمله تروریستی آمریکا را به ملت و دولت ایران و همچنین عراق تسلیت گفت.

«میرزا اسلم بیگ»، فرمانده پیشین ارتش پاکستان نیز به عنوان یکی از سخنرانان گردهمایی گفت: آمریکا دشمن مسلمانان، پس از تجاوز و تخریب چند کشور اسلامی اکنون با ترور سردار سلیمانی به فکر ضربه‌زدن به ایران است؛ اما ایرانیان هفته گذشته پاسخ کوبنده‌ای به اقدام تروریستی آمریکا دادند.

وی که در زمان مسئولیت خود به عنوان فرمانده ارتش پاکستان با سردار سلیمانی دیدار کرده بود، فرمانده شهید نیروی قدس را دوست پاکستانی‌ها دانست و افزود: حمله آمریکایی‌ها به سردار سلیمانی در حقیقت حمله به ما بود.

ژنرال اسلم بیگ گفت: صهیونیست‌ها از واکنش قاطعانه ایران وحشت‌زده هستند و از آمریکا خواسته‌اند دست از تشدید تنش‌ها بردارد اما آنان باید بدانند که پایگاه‌های آمریکا نه فقط در عراق بلکه در سایر مناطق از جمله افغانستان در امان نخواهد بود.

وی افزود: ملت‌های مسلمان در کنار ایران هستند؛ زیرا ایران طی روزهای اخیر هیمنه و غرور آمریکا را با خاک یکسان کرد.

در پایان این گردهمایی شخصیت‌های حاضر و هزاران نفر از شرکت کنندگان قطعنامه‌ای در محکومیت اقدامات اخیر رژیم آمریکا صادر کرده و ضمن اعلام همبستگی با جبهه مقاومت، از دولت پاکستان خواستند مراقب روابط با همسایگان خود باشد و از حقوق ملت‌های مسلمان منطقه دفاع کند و اطمینان دهد که این کشور هرگز به خواست دیگران، وارد منازعات نخواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما