شناسهٔ خبر: 37605091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس:

پاسخ ایران به مکانیسم ماشه، آزمونی مهم برای نشان دادن حسن نیت است

وزیر خارجه انگلیس در اظهارات تهدیدآمیز گفت در صورتی که ایران خواسته‌های کشورهای غربی را نپذیرد، با «انزوای سیاسی و اقتصادی» فزاینده روبرو می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در پی فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی تروئیکای اروپا [فرانسه، آلمان و انگلیس] علیه ایران در پیامی توییتری نوشت: بسیار مهم است که ایران هیچ گاه به سلاح هسته‌ای دست نیابد. امروز، انگلیس، فرانسه و آلمان مکانیسم حل اختلاف[مکانیسم ماشه] را در پاسخ به تخطی ایران از تعهداتش در توافق هسته‌ای فعال کردند. ما می‌خواهیم ایران را به پایبندی کامل آن به توافق هسته‌ای بازگردانده و توافق را حفظ کنیم.

 

دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در ادامه بیانیه‌های تهدیدآمیز لندن علیه ایران، گفت: در صورتی که ایران پایبندی به توافق هسته‌ای را از سر نگیرد، با «انزوای فزاینده» روبرو می‌شود.

 

سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای امروز سازوکار حل اختلاف توافق هسته‌ای را با هدف فشار به ایران برای عقب‌نشینی از گام‌های جبرانی کاهش تعهد به برجام، فعال کردند.

 

راب که برای توضیح در مورد این تصمیم و سیاست دولت انگلیس در قبال ایران به پارلمان انگلیس رفته بود، گفت: «انگلستان، آلمان و فرانسه همچنان به این توافق متعهد هستند و با حسن نیت به سازوکار حل اختلاف متوسل شده‌اند. هدف از این کار، حل اختلاف و بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به تعهدات برجامی‌اش است.»

 

او که در روزهای اخیر بارها برای اشاره به جمهوری اسلامی از عبارت منفی «رژیم» استفاده کرده، امروز هم گفت: «همانطور که دیروز هم به صراحت در پارلمان گفتم، حکومت ایران با یک انتخاب مواجه است. رژیم [ایران] می‌تواند گام‌های برای کاستن از تنش‌ها برداشته و به مبانی بنیادین قوانین بین‌المللی پایبند باشد یا هر روز بیش از پیش در انزوای اقتصادی و سیاسی فروخواهد رفت.»

 

وزیر خارجه انگلیس افزود: «پاسخ ایران به سازوکار حل اختلاف، آزمونی بسیار مهم برای [نمایش] اهداف و حسن نیت [ایران] است. به ایران توصیه می‌کنیم برای حفظ این توافق، با ما همراهی کند. به ایران توصیه می‌کنیم این را به چشم فرصتی ببیند که بار دیگر به جهان اطمینان دهد که اهداف برنامه هسته‌ای‌اش صرفا صلح‌آمیز است.»

 

منبع: ایسنا

نظر شما