شناسهٔ خبر: 37603874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت خبر داد

خرید سالانه ۲۰ هزار تن از محصولات باغداران و کشاورزان گیلانی

معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت از خرید ۲۰ هزار تن از محصولات باغداران و کشاورزان گیلانی توسط یکی از شرکت های مشارکتی این بنیاد خبر داد و گفت: مدل اشتغالزایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است.

صاحب‌خبر -

هادی جوهری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حمایت بنیاد برکت از باغداران و کشاورزان گیلانی، اظهار کرد: شرکت کشت و گلدشت افشره به عنوان یکی از شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، سالانه ۱۵ هزار تن مرکبات از باغداران و پنج هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان استان گیلان خریداری می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌های این شرکت مشارکتی بنیاد برکت همچنین باعث ایجاد ۱۰۰ شغل مستقیم و ۴۰۰ فرصت شغلی فصلی در شهرستان رودسر در استان گیلان شده است. تولیدات شرکت مذکور شامل کنسانتره پرتقال، پرک پرتقال و نارنگی و رب گوجه فرنگی است که در تولید آب میوه مورد استفاده قرار می گیرد.

معان مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با بیان اینکه بنیاد برکت از سال ۱۳۹۶ اقدام به مشارکت و سرمایه‌گذاری ۲۶۷ میلیارد ریالی در شرکت کشت و گلدشت افشره به عنوان یک واحد صنعتی فعال در شهرستان رودسر کرده است، افزود: فعالیت‌های این شرکت امکان ایجاد ۴۹۵ شغل مستقیم و غیرمستقیم را برای اهالی این شهرستان فراهم آورده است.

جوهری، مدل اشتغالزایی بنگاه‌محور را یکی از روش‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم دانست و گفت: در این مدل، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به هیچ عنوان تصدی‌گری را دنبال نمی کند، یادآور شد: مدیریت اجرای مدل اشتغالزایی بنگاه‌محور مانند سایر مدل‌های اشتغالزایی، با خود مردم و فعالان اقتصادی است و به همین دلیل، بنیاد برکت از مجموع ۳۴۵ شرکتی که با آنها مشارکت داشته، از ۲۳۵ شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

معاون مشارکت های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد برکت ۱۱۷۳ طرح شامل ۴۶ طرح توانمندسازی اقتصادی و ۱۱۲۷ پروژه عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، حوزه سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰۴ میلیارد ریالی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان گیلان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام

نظر شما