شناسهٔ خبر: 37595541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله علم‌الهدی: صداقت با مردم، اصل اصیل انقلاب است/ انقلاب متعلق به همه مردم است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه شفافیت و صداقت با مردمی که صاحبان این انقلاب هستند، اصل اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: ما اصل اصیل انقلاب را با هر هزینه‌ای که داشته باشد، به خاطر یک مصلحت مقطعی فدا نمی‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در اجتماع مردم مشهد برای ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه سقوط هواپیما و حمایت از جبهه مقاومت، که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، انقلاب اسلامی را یک انقلاب ارزشی و دینی توصیف و اظهار کرد: مردم ما از روز اول برای این انقلاب، جان دادند سینه را در مقابل گلوله داغ سپر کردند و با دست خالی به استقبال گلوله رفتند، به تعبیر امام راحل(قدس سره) پیروزی خون بر شمشیر بعد از کربلای امام حسین(ع) در جریان پیروزی انقلاب ما ثابت شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: این انقلابی که با جان دادن و جان فشانی مردم، به پیروزی رسیده به یک جریان و دار و دسته یا قدرت خاصی تعلق ندارد، انقلاب متعلق به دین و اسلام است.

وی متذکر شد: شهدای ما جان داده اسلام هستند، ۴۰ سال از عمر توانمند این انقلاب گذشت و با خون شهدا آبیاری شد، بنابراین در چنین انقلاب ارزشی، ارزش‌های دین و انقلاب آنقدر مهم است که مصلحت‌های مقطعی را فدای اصول ارزشی نمی‌کنیم.

شفافیت و صداقت؛ اصل اصیل انقلاب

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه شفافیت و صداقت با مردمی که صاحبان این انقلاب هستند، اصل اصیل انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: مردم دلداده خدا بودند در درگاه خدا با سرسخت‌ترین دشمنان خدا جنگیدند، عزیز از دست دادند تا انقلاب به پیروزی رسید و حاکمیت اسلام در جهان رسمیت یافت، این انقلاب متعلق به امام زمان(عج) است، پس صداقت و شفافیت با مردم یک اصل اصیل است حتی اگر در عرصه‌های بین‌المللی و سیاسی برای ما هزینه دارد باید پرداخت کنیم، ما اصل اصیل انقلاب را به خاطر یک مصلحت مقطعی فدا نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: یک خطای انسانی به وجود آمد و هواپیمای مسافربری را به جای موشک کروز زد و تعدادی انسان بی‌گناه کشته شدند که تعداد زیادی از آنها هموطنان عزیز، ارزشمند و نابغه ما بودند که به خاک و خون غلتیدند و عرصه آزمایش و امتحان برای ما گسترده شد.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند ما با مردم صداقت داریم این انقلاب و نظام مال مردم و دفاع شما هم در راه اراده مردم است پس آنچه اتفاق افتاده را باید مردم بدانند.

آیت الله علم‌الهدی گفت: در چنین شرایطی که نظام با مردم اینقدر شفاف است و هزینه این شفافیت و صداقت را هم پرداخت می‌کند، یک عده ستون پنجم آمریکا در این مملکت با مدیریت علتی و صریح سفیر ناپاک انگلیس تمام اصول و ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند و به ارزش‌های ما توهین می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز روز هفتم شهید سلیمانی است، از کم کاری در مقابله با اغتشاشگران گلایه کرد و گفت: در شهری که 7 میلیون نفر پیکر این شهید بزرگ را در مسافتی ۱۵ کیلومتری تشییع کردند، قبل از هفتم شهید، عکسش را پاره کنند و ما زنده باشیم و چیزی نگوییم؟

وی افزود: یک عده مزدور آمریکایی و انگلیسی به اسم این مردم جنایت کنند و بعد هم از حلم و بردباری نظام و مسؤولان نظام برخوردار شوند؟ پس تکلیف مردم در این امتحان الهی چیست؟ 

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه یک عده می‌پرسند که چرا زودتر اعلام نکردند، اظهار کرد: بی‌انصافی و بی‌مروتی است که یک عنصر ناپاکی در رأس یک قدرت استکباری هدف موشک‌های تیز پرواز رزمندگان ما قرار گرفته و صدها نظامی در آن پایگاه نظامی خاک و خاکستر شده‌اند اما انکار می‌کند و می‌گوید حتی یک نفر کشته نشده، در مقابل رهبر یک نظام به مسؤولانش می‌گوید با مردم صادقانه صحبت کنید و بگویید این خطا از طرف ما بوده پای مسؤولیتش هم ایستاده‌ایم، یعنی این عدل و انسانیت و انصاف است که چنین نظامی به عدم صداقت متهم شود؟ 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آیا این انسانیت است که رهبر یک نظام شفاف با مردم به خاطر صداقتش حرفی را بزند که برایش هزینه بین‌المللی دارد و یک عده مزدور و جاسوس استکبار به ناپاک راه بیفتند چند شب پشت هم در خیابان عکس سردار را پاره کنند؟ 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان امنیتی و قضایی بدانند این کشور، کشور جنگی است، خاطرنشان کرد: ۷۰ سال بعد از جنگ جهانی دوم، اولین قهرمانی در مقابله با کشوری مثل آمریکا، متعلق به ما بود که ۱۳ موشک به پایگاه مهم نظامی‌شان زدیم.

ستون پنجم دشمن باید محاکمه شود

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: کسانی که با دشمن همراه می‌شوند و این بی‌حرمتی‌ها را نسبت به نظام و انقلاب و شهید سلیمانی به راه می‌اندازند، ستون پنجم دشمن هستند و طبق قوانین بین‌المللی باید محاکمه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: نقل کرده‌اند روی زمین پرچم اسرائیل و آمریکا بوده، اینها از روی پرچم اسرائیل و آمریکا رد نشده‌اند و از کنارش عبور کرده‌اند چون مزدور همان‌ها هستند.

وی افزود: انگلیس باید ممنون نیروهای انتظامی و امنیتی ما باشد اگر این نیروی ناپاک به دست نیروهای انقلابی می‌افتاد تکه بزرگش گوشش بود، او رهبری جاسوس‌ها و مزدوران را به عهده داشته و در صحنه حضور داشته تا آنها با قوت قلب بیشتری جاسوسی و اغتشاش کنند.

آیت الله علم‌الهدی ابراز کرد: ما در حال امتحان هستیم تا اینجا ایستادید که ستون نظم مورد تهاجم قرار بگیرد و ما عبور کنیم؟ ۷ میلیون نفر سردار سلیمانی را تشییع کردند یعنی از آن تعداد ۱۰ هزار نفر نبودند جلوی این عناصر ناپاک را بگیرند؟ اینها امتحان است و امیدوارم همه شما خواهران و برداران انقلابی شجاع از این امتحان پیروز و سربلند بیرون بیایید‌.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: در آیه ۱۵۵ سوره بقره که آیه امتحان و آزمایش است، خداوند می‌فرماید که ما شما را با ترس، دلهره، بحران، فشارهای اقتصادی دشمن و مجموعه مسائلی که می‌شود شما را آزمایش کرد، آزمایش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طبق این آیه در نهایت افراد مقاوم پیروز این آزمایش الهی هستند، ادامه داد: واژه صبر یکی از واژه‌هایی است که در قرآن به معنای مقاومت آمده‌است و آنهایی که صابرین نباشند و مقاومت نکنند سرنوشت‌شان مجهول است.

آیت الله علم‌الهدی متذکر شد: آیه قبل از امتحان، آیه شهادت است و خداوند آیه امتحان را بعد آیه شهادت بیان می‌کند، این توالی آیات برای ما این نکته را تداعی می‌کند آنهایی که عده‌ای در راه عبودیت پروردگار به درجه رفیع شهادت رسیدند و دسته دیگر که به شهادت نرسیدند در مقام امتحان و آزمایش هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: ما این دو آیه را در یک پهنه زمانی دو هفته‌ای در نظام خودمان لمس کردیم؛ یک نابغه جهادی که تمام عمر خالصانه با دشمنان اسلام مبارزه کرد و آنها را مستاصل کرد و به دست شقی‌ترین شقی‌ها و نه عمال و مزدورانش به شهادت نایل شد، خدا در این آیه می‌گوید شهیدانی مانند قاسم سلیمانی زنده هستند اما آن درجه حیات و قرب پروردگار قابل درک برای شما نیست.

وی بیان کرد: آیه ۱۵۵ سوره بقره، مربوط به ما است که نتوانستیم با شهید سلیمانی پرواز کنیم و به شهادت برسیم، پس در عرصه آزمایش قرار گرفتیم.

آیت الله علم‌الهدی گفت: خدا می‌خواهد ببیند ما چقدر در مسیر آن شهید قرار گرفتیم. ما را با ترس و دلهره و از دست دادن عزیزان آزمایش کرد، در کنار شهادت یک حادثه‌ای پیش آمد و یک اشتباه تعدادی عزیز درس خوانده و نابغه را از ما گرفت، این یک آزمایش است، این حادثه برای ما مصداق آیه امتحان بعد از شهادت است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

نظر شما