شناسهٔ خبر: 37581981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیل افزون‌بر۳۳۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه سیلاب اخیر افزون بر ۳۳۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری حدود ۲۴ شهرداری این استان خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسعلی ارجمندی مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی در بیشتر نقاط سیستان و بلوچستان خسارت جدی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و واحد‌های مسکونی شهری و روستایی استان وارد کرده است.

او  افزود: بر اساس برآورد‌های اولیه از مجموع ۴۷ شهرداری دچار سیلاب شده سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ شهرداری اعلام خسارت ۳۳۲ میلیارد تومانی کرده اند.

مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سیلاب اخیر۳۱ محور اصلی و فرعی استان مسدود شده بود که با فروکش کردن آب و تلاش راهداران هم اینک ۲۰ محور فرعی بسته و بقیه مسیر‌ها بازگشایی شده است.

ارجمندی افزود: ۱۷۹ روستای سیستان و بلوچستان در سیلاب اخیر دچار قطعی برق شدند که با تلاش نیرو‌های این حوزه برق ۴۵ روستا وصل شده است.

او  ادامه داد: همچنین شبکه توزیع آب ۲۴۵ روستای سیستان و بلوچستان از مدار خارج شد که با فعالیت شبانه روزی کارشناسان این حوزه، آب ۲۱ روستا وصل شده است.

مدیر کل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نجات سه هزار گرفتار سیلاب و اسکان ۲۸۵ خانوار سیل زده استان در چادر‌های امدادی جمعیت هلال احمر را بخشی از اقدامات انجام شده سیلاب اخیر در استان ذکر کرد.

ارجمندی گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی در منطقه حضور دارند و به طور شبانه روزی درحال ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان هستند.

او  بیان کرد: ۳۵۰۰ نفر در قالب ۶۵ گروه جهادی برای امداد رسانی و کمک به مردم سیل زده به مناطق مورد نظر اعزام شده اند.

مدیر کل ستاد بحران استان از تشکیل ۴۵۰ تیم عملیاتی خبر داد و گفت: برای کاهش میزان آسیب‌های احتمالی ۴۵۰ تیم عملیاتی در مناطق مختلف استان حضور دارند و پنج گروه مهندسی و ۶۵ خودروی تاکتیکی سپاه به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

او از ایجاد و راه اندازی سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های فنوج، قصرقند و کنارک خبر داد و گفت: هم اینک امداد هوایی بوسیله سه فروند چرخبال و ۳۳ فروند قایق در مناطقی که راه زمینی آن‌ها قطع شده در حال انجام است.

ارجمندی خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران تاکنون هزار بسته غذایی بین سیل زدگان توزیع کرده است.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روز‌های ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود، اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخبال و روستا‌هایی که ارتباط زمینی آن‌ها برقرار شده بوسیله خودرو‌های سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما