شناسهٔ خبر: 37540236 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حوزه علمیه قم: صداقت و مسئولیت‌پذیری سردار حاجی زاده در همه مراتب نظام ادامه یابد

اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه سقوط هواپیما بر پی‌گیری موضوع و برخورد با مسببان این حادثه تأکید و اعلام کردند: خط صداقت و مسئولیت‌پذیری سردار حاجی‌زاده در همه مراتب نظام ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس؛ درپی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه ناگوار بر پی‌گیری موضوع و برخورد با مسببان این حادثه تأکید کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

حادثه ناگوار سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بیش از پیش مردم ایران را که در سوگ سردار رشید اسلام نشسته بودند داغدار نمود، این مصیبت را محضر ملت ایران بخصوص خانواده‌های داغ دیده تسلیت عرض می‌نماییم.

در این خصوص لازم است نکاتی چند مورد توجه ملت ایران قرار گیرد:

۱. برخورد قانونی و به هنگام با عاملین این خطای انسانی و تبیین تمامی مراحل قضایی آن از وظایف قطعی مسئولین جمهوری اسلامی است، هرچند نباید از نظر دور داشت که سرمنشا واقعی این حادثه دردناک همان آمریکای پلیدی است که دستش به خون صدها هزار نفر از مردم منطقه آلوده است، برهمین اساس شایسته است جانباختگان پرواز شماره ۷۵۲ را نیز در زمره شهدای مقاومت قلمداد نماییم.

۲. ملت ایران هشیار است که این داغ بر دل نشسته، مصداقی کوچک از فجایعی است که روزانه مردم مظلوم عراق، یمن، افغانستان، فلسطین، لبنان، پاکستان، سوریه و ... بدلیل حضور نامشروع و سلطه جویانه آمریکای جنایت کار با آن دست و پنجه نرم می‌‌کنند و بی شک چنین اتفاقاتی جز در بستر یک فضای نظامی - امنیتی که بر ملت ها تحمیل شده است حاصل نمی شود و تنها راه خلاصی ملت ها از این گرفتاری عظیم، همان درسی است که سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی به ما آموخت و آن چیزی جز خروج آمریکا از منطقه خاورمیانه نیست.

۳. کسانی که امروز در مقام مرثیه‌خوانی برای این مصیبت، نجات و امنیت را در تقدیم منطقه به آمریکای سفاک، معرفی می نمایند، بهتر است چشم‌های خود را چرخانده و سرنوشت سرشار از نابسامانی و نا امنی امروز همسایگانمان را مشاهده نمایند.

۴. شایسته است خط صداقت و مسئولیت‌پذیری که امروز و درپی اظهارات فرمانده با کفایت هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاجی زاده متبلور گشت در تمامی مراتب نظام ادامه یابد و این مهم، نتیجه‌ای جز اعتماد بیش از پیش توده های مردم به نظام اسلامی را نخواهد داشت.

۵. ۱۳ دی ماه نشانی قطعی و نویدی روشن از آغاز دوران جدید برای انقلاب اسلامی است. وحدت و انسجام ، غرور و اعتماد به نفس ملی، رویگردانی از نسخه های آمریکایی در مسیر اداره کشور -که در اولین قدم منجر به سیلی مقتدرانه فرزندان سپاهی ملت ایران در حمله موشکی به بزرگترین پایگاه شیطان بزرگ در منطقه بروز کرد- سرمایه ای عظیم در راستای تحقق اهداف متعالی انقلاب اسلامی است، لذا نباید اجازه داد موج سواری رسانه ای غافلان و معاندان، بر احساسات برآمده از حوادثی دردناک چون از دست دادن تعدادی از هموطنان عزیزمان، مایه انحراف ما از این فرصت تاریخی شود.

در پایان لازم به یاد آوری است تجربه تاریخی، گواه بر این معرفت قرآنی است که هرگاه جریان توحیدی حق، عزم و اراده ای راسخ را در توده های مردم پدید می آورد شیاطین جن و انس پیچیده ترین سناریو های خود را در جهت پشیمان نمودن جبهه حق بکار می بندد.

امروز محور اصلی جبهه حق و مطالبه حقیقی مردم ایران که در تشییع چند ده میلیونی سردار دلها متبلور بود؛ اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه است و هر موضوعی که این امر را به حاشیه براند و اراده مردم را در این جهت سست کند، همراهی با دشمنان مردم است.

جمعی از اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم

انتهای پیام/

نظر شما