شناسهٔ خبر: 37535945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

مقایسه‌دو‌مقصد‌گردشگری‌پرطرفدار،‌ترکیه‌و‌ارمنستان

صاحب‌خبر -
گروه گردشگری: مسافرت همواره از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقات فراغت بوده است. تور‌های لحظه آخری نیز از بهترین گزینه‌ها برای تفریح و گردش هستند. در بین تمامی تور‌هایی که در ایران به فروش می‌رسند، تورهای متعلق به شهر‌های کشور‌ترکیه و همچنین کشور ارمنستان، بیشترین فروش را در بین مردم ایران دارند. فرهنگ نزدیک مردم کشور‌ترکیه و ارمنستان به ایران و از طرفی همسایگی این سه کشور سبب شده است که تور‌های‌ترکیه و ارمنستان بیشترین فروش را در بین ایرانیان داشته باشند.
 
در ادامه شما را با برخی از تورهای‌ترکیه و بعد از آن تور ارمنستان که بیشترین فروش را در بین دیگر تورها دارند، آشنا می‌کنیم.
 
تور آنتالیا
یکی از محبوب‌ترین شهر‌های‌ترکیه، شهر آنتالیا است که در غرب‌ترکیه واقع شده است. این شهر که هشتمین شهر پرجمعیت‌ترکیه است به سواحل بی نظیر و زیبایش معروف است. آنتالیا بزرگترین تفرجگاه دریایی بین المللی‌ترکیه است. از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توانیم به دروازه‌هادریان، شهر قدیمی (Kaleici) ، موزه آنتالیا، مناره شفاف، قلعه رومی، ویرانه‌های آسپندوس و غار کارائین اشاره کرد. در ادامه شما را با شهر قدیمی آنتالیا که یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های این شهر است آشنا می‌کنیم.
 

 
شهر قدیمی | Kaleici
خیابان‌های باریک و مغازه‌های جالب و منحصر به فرد شهر قدیمی، این مکان را به یکی از شگفت انگیز‌ترین جاذبه‌های تور آنتالیا تبدیل کرده است. در این منطقه دروازه‌هاردیان نیز قرار دارد که از زیباترین مناطق برای عکاسی و ثبت خاطره است. در امتداد پله‌های سنگی و شیب دار شهر قدیمی، مارینای آنتالیا را می‌توانید مشاهده کنید. این مکان از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مناطق از دید گردشگران تور آنتالیا بوده است. مارینا مکانی بسیار دوست داشتنی با قایق‌های ماهیگیری بسیار است که ارزش یکبار دیدن را دارد. در مارینا چند کافه کوچک در کنار دریای زیبای این منطقه وجود دارند که فضایی بسیار لذت بخش برای تماشای ماهیگیری اهالی این شهر و منظره بی نظیر دریا را فراهم کرده اند. غذاهای دریایی موجود در رستوران‌های این بندر از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در تور آنتالیا پیدا کنید. علاوه بر رستوران‌های معروف این منطقه، غرفه‌هایی برای میان وعده نیز وجود دارند و همچنین می‌توانید از مغازه‌هایی که در بندر وجود دارند سوغاتی تهیه کنید. بندر مارینا در همه زمان‌ها باز و بدون هزینه ورود است.
 
تور وان
وان، پایتخت اوراسیای توسپا که در کنار دریاچه وان قرار گرفته است نیز یکی از شهر‌های‌ترکیه است که در بین ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. از جاذبه‌های دیدنی تور وان می‌توان به دریاچه وان، قلعه وان، کلیسا‌های باشکوه این شهر، مرادیه سلالسی، موزه وان و فروشگاه‌های این شهر اشاره کرد. در ادامه شما را با دریاچه وان که یکی از بی نظیر‌ترین جاذبه‌های تور وان است آشنا می‌کنیم.
 

 
دریاچه وان | Van Lake
بی شک معروف‌ترین جاذبه تور وان، دریاچه باشکوه این شهر است. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه نمکی در آسیا و اروپاست. اگر به تور وان می‌روید بازدید از این دریاچه را در اولویت کار خود قرار دهید. مکانی بسیار آرام و لذت بخش که می‌توانید زمان زیادی را در کنار این دریاچه صرف کنید و متوجه گذر زمان نشوید. دریاچه وان، این پهله نیلگون بزرگ‌ترین دریاچه کشور‌ترکیه است؛ این دریاچه دسترسی بسیار راحتی از طریق مرز زمینی دارد و گزینه جذابی برای گردش چند روزه است. ماهی‌های خاصی در این دریاچه یافت می‌شوند که شما این ماهی را در هیچ جای جهان جز این مکان نمی توانید پیدا کنید. اگر در زمستان برای بازدید از این دریاچه به تور وان می‌روید، حتما لباس گرم با خود به همراه داشته باشید. چرا که این دریاچه در ارتفاعات شهر وان قرار گرفته است و به همین دلیل آب و هوای بسیار سردی دارد. از جمله جالب‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در این دریاچه تجربه کنید، ماهیگیری و تماشای ماهی‌های دریاچه وان است.
 
تور ارمنستان
یکی دیگر از محبوب‌ترین کشور‌ها برای بازدید در بین ایرانیان، کشور ارمنستان است. تور ارمنستان از پرفروش‌ترین تورها در ایران می‌باشد. این کشور بی نظیر که در قاره آسیا قرار گرفته است از زیباترین کشورهای قاره کهن است. جنگل‌های انبوه و سرسبزی این کشور، بی مثال است. اگر قصد تجربه تفریح و گردش در طبیعت بکر و ناب دارید، تور ارمنستان از بهترین گزینه‌ها برای شما می‌باشد. از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان می‌توان به معبد گارنی، دره گل‌ها، دریاچه سوان، میدان جمهوری، ساختمان اپرا، کاسگاد و ….. نام برد. در این مقاله شما را با میدان جمهوری شهر ایروان که یکی از زیباترین جاذبه‌های تور ارمنستان است آشنا می‌کنیم.
 

 
میدان جمهوری ایروان
این میدان در مرکز شهر ایروان، پایتخت ارمنستان واقع شده است که از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی تور ارمنستان به شمار می‌رود. این مکان در گذشته به میدان لنین شهرت داشته است. اطراف این میدان را ساختمان‌های دولتی و فرهنگی فرا گرفته است. این میدان در فصل تابستان از جذاب‌ترین مراکز تفریحی به شمار می‌رود. چرا که در روبروی میدان فواره‌ها و آبنماهای موزیکال قرار می‌گیرند که با پخش آهنگ و نورپردازی بی نظیر، صحنه دلنشینی را رقم می‌زنند. اکثر مراسم‌های کشور ارمنستان در این میدان برگزار می‌شود. اگر قصد رفتن به تور ارمنستان را دارید، بازدید از این میدان باشکوه را از دست ندهید.
 
در این مقاله سعی کردیم شما را با سه تا از بهترین تور‌های گردشگری آشنا کنیم. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با هریک از این کشور‌ها به سایت تورینجا سر بزنید.
 
" این رپورتاژ آگهی توسط آژانس خبری ایران رپورتاژ نگارش و منتشر شده است."
 

نظر شما