شناسهٔ خبر: 37533639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کش و قوس‌های ادامه‌دار برای انتخاب سرمربی ذوب‌آهن

در حالی که روز‌ها به سرعت برای تیم فوتبال ذوب‌آهن در گذر است اما سرمربی این تیم هنوز مشخص نشده و سبز‌پوشان را در بلاتکلیفی گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان هنوز سرمربی جدید خود را نمی‌شناسد و در تازه‌ترین اقدام این باشگاه امروز اعلام کرد به توافق با سرمربی جدید خود رسیده است و این مربی به زودی با حضور در ایران ضمن عقد قرارداد، به صورت رسمی کار خود را در تیم فوتبال آغاز خواهد کرد.

هیأت مدیره این باشگاه طی چند روز اخیر با بررسی گزینه‌های خود در خصوص یکی از گزینه‌ها به جمع‌بندی نهایی رسید و پس از آغاز مذاکرات، به توافقات لازم با مربی مورد نظر دست یافت و با حضور او قرارداد نهایی و به امضای طرفین خواهید رسید و این مربی با برنامه‌ریزی و توانمندی که در رزومه خود دارد، کار خود را آغاز می‌کند.

این در حالی است که 27 آذر ماه بود که با توجه به توافق انجام شده با علی‌رضا منصوریان و مذاکراتی که با حضور تمامى اعضای هیات مدیره باشگاه شکل گرفت، منصوریان از تیم فوتبال این باشگاه جدا شد.

پس از جدایی منصوریان از سبز‌پوشان و در آستانه دیدار با سایپا تهران در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال گزینه‌های متعددی برای هدایت ذوبی‌ها بر سر زبان‌ها افتاد اما در بازی با سایپا حسن استکی از مربیان ذوب‌آهن کار هدایت را بر عهده داشت.

پس از بازی با سایپا باشگاه به صورت رسمی کار خود را برای انتخاب سرمربی جدید و جانشین منصوریان شروع کرد و ابتدا گزینه‌های ایرانی مد نظر باشگاه بودند و با برخی از آن‌ها مذاکراتی صورت گرفت.

جدی‌ترین گزینه‌ای که در آستانه نشستن روی نیمکت ذوب‌آهن بود، علی دایی محسوب می‌شد که به گفته سخنگوی باشگاه مذاکرات با وی 95 درصد پیش رفته بود اما دایی در لحظات آخر پیشنهاد ذوب‌آهن را رد کرد.

بعد از این بود که باشگاه در اقدامی عجیب اعلام کرد برای سپردن نیمکت ذوب‌آهن به دنبال گزینه خارجی است و چیرو فرارا و زلاتکو کرانچار از اصلی‌ترین مربیان مد نظر باشگاه بودند که مذاکره با فرارا نیز توسط سخنگوی باشگاه تأیید شد.

سخنگوی باشگاه در تازه‌ترین اظهار نظرش اعلام کرده امشب یا نهایت فردا سرمربی خارجی تیم معرفی می‌شود و این در حالی است که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با سرمربیان خارجی خود دچار مشکل شدند و بعد از استراماچونی، به نظر می‌رسد کالدرون نیز به ایران بازنگردد و باید دید سرمربی خارجی ذوب‌آهن با چه تدابیری به خدمت گرفته می‌شود.

بعد از گذشت 24 روز از جدایی منصوریان، ذوب‌آهن هنوز سرمربی ندارد و کمتر از 15 روز دیگر مسابقات لیگ برتر از سر گرفته می‌شود و مشخص نیست در این فرصت کوتاه، مربی جدید چگونه می‌تواند تیم فعلی را متحول کند.

نکته جالب‌تر در مورد ذوب‌آهن این‌که بلاتکلیفی سبب شده بازیکنان نیز دچار بی‌انگیزگی و حتی کوک کردن ساز جدایی شوند؛ ارسلان مطهری که توسط منصوریان به ذوب‌آهن آمد و در این تیم دوباره برای خود نامی به پا کرد، حاضر نشد دینش را به ذوب‌آهن ادا کند و در همین آشفتگی باشگاه و با توجه به یک بند قرارداد که شاید مدیران فعلی باشگاه از آن باخبر نبودند، به استقلال  بپیوندد.

در تازه‌ترین انتقال نیز میلاد فخر‌الدینی که در فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی در ذوب‌آهن داشت و در نیم‌فصل نخست امسال نیمکت‌نشین دانیال اسماعیلی‌فر شده بود، با بخشش همه طلبش به ذوب‌آهن راهی تراکتور شد تا ماجراجویی جدیدی داشته باشد.

فخرالدینی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ذوب‌آهن بعد از رفتن سعید آذری شرایط بدی داشت، ذوب‌آهن تیم خیلی خوبی است و مهره‌های بزرگی دارد ولی از همان ابتدای فصل با برکناری آذری، شیطنت‌ها شروع شد، کسانی به باشگاه آمدند و مدیر شدند که ورزشی نبودند و سر از فوتبال در نمی‌آوردند.

بی‌نظمی‌ها و هرج و مرج در باشگاه ذوب‌آهن سبب شده تیم فوتبال این باشگاه به این وضع دچار شود، نکته‌ای که فارس اصفهان در گزارش‌های قبلی به آن اشاره کرده بود اما نادیده گرفته شدند و ذوب‌آهن را در این مسیر قرار دادند.

انتهای پیام/63090/م30/

نظر شما