شناسهٔ خبر: 37456260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

اشتغال بیش از ۲ میلیون نفر در معادن کشور باید به عنوان یک موضوع ملی مورد توجه قرار گیرد / نباید با موضوع ایمنی تعارف داشته باشیم نظرات بینندگان

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : در حال حاضر با احتساب 120هزار نفر شاغل مستقیم و حدود 2میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در معادن کشور فعالیت دارند و به هیچ عنوان نباید با موضوع ایمنی تعارف داشته باشیم .

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، " حاتم شاکرمی "، در همایش HSEE و امضای تفاهم ‌نامه همکاری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  با سازمان " ایمیدرو" گفت :  یکی از بخش‌هایی که در اقتصاد ما ظرفیت بالایی دارد بخش معادن است.
وی اظهارداشت: هدف از انعقاد تفاهمنامه همکاری ارتقاء ایمنی معادن و صنایع معدنی از طریق ارتقاء بازرسی ها، آموزش، تدوین استانداردها و دستورالعملهای ایمنی معادن و صنایع معدنی، تجهیز آزمایشگاه تخصصی تست تجهیزات و وسایل حفاظت فردی در معادن و استفاده از ظرفیت دانشگاه های صنعتی است و امیدواریم این همایش منجر به بهبود وضعیت ایمنی در معادن شود.
وی افزود: یکی از بخش های بسیار مهم در معادن کشور توجه و تمرکز مدیران ارشد به ایمنی است،ضمن اینکه بخشنامه ها یا قوانین خاص در این زمینه مطابق با استانداردهای جهانی تدوین شود. 
شاکرمی تصریح کرد: در عین حال که نحوه بهره‌برداری و استخراج از معادن در سطح کشور باید مورد بازنگری قرار بگیرد؛ در این راستا اگر بتوانیم این موضوع را به سمت مکانیزه شدن پیش ببریم،حتما از نظر اقتصاد مقاومتی در تامین ایمنی و در راستای  صیانت از نیروی انسانی شاغل در معادن شرایط مطلوبی انجام می شود . 
معاون روابط کار وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی افزود : مکانیزه کردن  فرآیند تولید موجب افزایش بهره وری و هم موجب ارتقا سطح ایمنی کار در تولید می شود .
وی اضافه کرد: حوادث مهم معادن در سطح جهان عمدتاً به دلیل عدم توجه به شرایط ایمنی الکتریکی در معادن بوده است بر همین اساس ایمنی در معادن باید به عنوان یک موضوع ملی مورد توجه قرار گیرد . 
شاکرمی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریمی در حوزه تولید تجهیزات ایمنی، باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان به سمت بومی سازی تجهیزات ایمنی حرکت کرد. 
تلاش دولت در پیوستن به مقاوله نامه 176 ILO
 شاکرمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دانشکده‌های فنی برای ارتقا بخش ایمنی معادن گفت: با تلاش‌های وزارت کار، تلاش برای ملحق شدن کشور به مقاوله نامه 176 ILO در حال انجام است؛ در صورت ملحق شدن به این مقاوله نامه‌ها امکان استفاده از تجربه و دانش بین المللی در زمینه ایمنی فراهم خواهد شد .
در  مراسم امروز، تفاهم نامه همکاری حوزه ایمنی HSEE بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع(ایمیدرو) به امضای حاتم شاکرمی، معاون روابط کار این وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و خدادادغریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو رسید.
 گفتنی است صبح امروز همایش HSEE و امضا تفاهم نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع (ایمیدرو) با حضور مدیران ایمنی معادن، فعالان حوزه معادن و معاون روابط کار وزارت تعاون در محل این سازمان برگزار شد.
 

نظر شما