شناسهٔ خبر: 37448346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نشست امضای تفاهم‌نامه ایمنی معادن مطرح شد:

تاکید ایمیدرو در واگذاری‌ معادن؛ ایمنی و بهداشت محیط کار است/ رشد ۱۵درصدی صادرات مواد معدنی

معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه معادن گفت: امسال در حوزه پژوهش HSEE حدود ۴ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده و در زمینه آموزش در بخش معادن نیز بودجه ۲ برابری در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، خداداد غریب پور (معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه معادن) در همایش امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان توسعه و نوسازی معادن وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تمرکز بر ایمنی معادن در واگذاری‌ها اهمیت ویژه‌ای برای سازمان توسعه و نوسازی معادن خواهد داشت. ایمنی معادن کشور یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: عمده توجه کارفرمایان به افزایش سود و تولید است و توجه چندانی به مباحث ایمنی در معادن ندارند. البته عمده حوادث مربوط به عملیات ایمنی نیست. ایمیدرو در سال‌جاری در تامین تجهیزات ایمنی، آمبولانس، و تصفیه خانه‌ها اقدامات مهمی داشته است، گفت: حجم فعالیت معادن در سال جاری با توجه با رونق همراه بوده که این موضوع منجر به رشد ۱۵درصدی در صادرات شده است.

وی افزود: ایمنی پرسنل مهم‌ترین دلیل فعالیت واحدهای HSEEدر بنگاه‌های اقتصادی و معادن است و فوت حتی یک نفر، نقصان سیستم را می‌رساند.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه معادن با بیان اینکه برای کاهش میزان مرگ ناشی از کار  باید به دنبال این باشیم که در قرارداد با پیمانکاران رعایت ضوابط ایمنی و HSEE از ملزومات باشد، تصریح کرد: امسال در حوزه پژوهش HSEE حدود ۴ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده و در زمینه آموزش در بخش معادن نیز بودجه ۲ برابری در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایمیدرو در مورد ایمنی و بهداشت معادن است. در دو سال گذشته ۴۰۰ هزار کیلومتر در ایمیدرو اکتشاف صورت گرفته است که در سال گذشته این عدد ۲۵۰ هزار کیلومتر بوده است.

نظر شما