شناسهٔ خبر: 37401137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

مشکل جمهوری اسلامی نیست

نکته بسیار مهم و متفاوت توئیت تازه ترامپ

ترامپ همواره مدعی بوده که برای مهار سیاست های ماجراجویانه جمهوری اسلامی در منطقه اقدام می کند و ترور شرم آور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را هم با همین استدلال ها توجیه می کند اما اینجا و در این توئیت دم خروس بیرون می زند و آقای رئیس جمهوری هیجان زده و نا زیرک به قول عامیانه گاف بزرگ را می دهد

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی خرداد-رضا رئیسی: دونالد ترامپ سحرگاه دیشب 15 دی ماه به وقت تهران در توئیت تازه خود یکبار دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران را مخاطب قرار داده و در ادامه رویکردهای تخاصمی و تهاجمی خود به تهدید کشورمان پرداخته است.

به گزارش خرداد، ترامپ در توئیت تازه خود نوشته است:«ایران به صورت جسورانه در حال صحبت کردن درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا در انتقام از خلاص کردن جهان از رهبر تروریست‌ها که یک آمریکایی را کشته و چند نفر دیگر را خیلی بد مجروح کرده، است»

وی در ادامه نوشته است: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

ادبیات و لفاظی های جسورانه و بی مبالاتی های گفتاری ترامپ و رویکردهای نا متعارف او امر مسبوق به سابقه ای است و توییت فوق هم در همین قالب امر عجیب و تازه ای نیست.

هر چند که تهدید به حمله نظامی مستقیم به تمامیت ارضی و محدوده جغرافیایی ایران امر تازه ای است و البته که بر خلاف تمامی قواعد متعارف حقوق بین الملل و کنوانسیون های آن اما آنچه که می تواند نکته مهم توئیت تازه ترامپ باشد، آنجایی است که ترامپ از هدف قرار دادن مراکز داخلی با قید بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران نام می برد.

ترامپ همواره مدعی بوده که برای مهار سیاست های ماجراجویانه جمهوری اسلامی در منطقه اقدام می کند و ترور شرم آور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را هم با همین استدلال ها توجیه می کند

اما اینجا و در این توئیت دم خروس بیرون می زند و آقای رئیس جمهوری هیجان زده و نا زیرک به قول عامیانه گاف بزرگ را می دهد و از هدف قرار دادن مراکز فرهنگی بسیار مهم ایران در حمله احتمالی خود به کشورمان می گوید.

مراکز فرهنگی بسیار سطح عالی و مهم برای مردم  ایران چه نقاطی می تواند باشد؟ مراکز فرهنگی و تاریخی بسیار مهم برای مردم ایران چه نقشی در به اصطلاح ماجراجویی منطقه ای جمهوری اسلامی دارد که ترامپ از حمله به آنها به عنوان اولویت اصلی خود در حمله به کشورمان می گوید؟؟

مراکز مقدس مذهبی و مراکز تاریخی و کهن تمدنی ایران مگر مهم ترین و عالی ترین مراکز فرهنگی برای مردم ایران نیستند؟ ترامپ می خواهد به کجا حمله کند؟

چرا ترامپ از حمله زیر ساختی به مراکز اقتصادی و یا سایت های نظامی و سیاسی نگفته و او دقیقا به مراکز فرهنگی اشاره می کند؟

آیا این گاف بزرگ شک و شبهه ای باقی می گذارد که هدف ترامپ و تندروهای نئومحافظه کار همراه او و حامیان عبری و عربی که دم به دم آقای تاجر مسلک داده و بی گمان از هم اکنون وعده و وعید شارژ حساب های مالی آمریکا را به آقای ترامپ داده اندف نه جمهوری اسلامی نه سیاست های آن و نه حتی توانمندی نظامی و رویکردهای سیاسی جمهوری اسلامی است.

مشکل آنان با کلیت ایران و فرهنگ و تمدنی است که در هر قالب حکومتی و اتمسفر سیاسی که باشد،تهدیدی بالقوه برای سعودی و مرتجعان منطقه ای و همپالگی های صهیونیست آنان است. آنان ایران با این تمامیت ارضی و پتانسیل های فرهنگی و تمدنی و ظرفیت های انسانی و ذخایر مادی و معنوی را نمی توانند، تحمل کنند و بر تابند.

آنان البته نیک می دانند آنچه که قدرت جمهوری اسلامی ایران در این برهه زمانی است و توانسته در منطقه وزنه ایران را سنگین کند، فرهنگ و گفتمانی است که از استقلال و تمامیت ارضی و عدم تمکین در برابر استعمار و دخالت بیگانگان می گوید و صدای متفاوت این روزها در برابر هژمونی ایالات متحده در جهان تک قطبی است.

اینگونه می شود که ترامپ از حمله به مراکز فرهنگی و تمدنی ایران می گوید و حال واکنش نابخردان به ظاهر ایرانی که در خارج کشور نشسته و در مخالفت با جمهوری اسلامی جیغ و دست و هورا برای ترامپ می کشندف جالب خواهد بود که این جسارت به ایران و اصالت فرهنگی و تاریخی آن را چگونه توجیه می کنند؟؟؟ البته رسانه معلوم الحال ایران اینترنشنال که سر در آخور بن سلمان دارد در اقدامی مضحک و خنده دار در ترجمه توییت ترامپ آن بخشی که به حمله به مراکز فرهنگی اشاره می کندف سانسور کرد! گویی کسی سواد ندارد و نمی تواند توئیت ترامپ را بخواند!




نظر شما