شناسهٔ خبر: 37252629 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حجت الاسلام ادیانی:

در جریان گرانی بنزین به شعور مردم اهانت شد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: صبح روز عید میلاد پیامبر (ص) مردم منتظر عیدی بودند، اما وقتی در صف بنزین رفتند از قضیه گرانی بنزین مطلع شدند؛ واقعا به شعور مردم اهانت شد؛ شیوه اجرا اشتباه بود و به مردم اطلاع ندادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت ۹ دی و حماسه بزرگ ملت ایران که پایان‌بخش یکی از فتنه‌های پیچیده دشمنان انقلاب اسلامی بود به مبحث دولت‌سازی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه نیروی انتظامی از آنجایی که یک نیروی انقلابی و پاسدار انقلاب و ارزش‌های آن است، وظیفه تامین نظم و امنیت مردم را برعهده دارد و همان‌طور که مردم ناجا را با این وظیفه می‌شناسند، ناجا خود را پاسدار ارزش‌ها ودستاورد‌های انقلاب نیز می‌داند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: بنده معتقدم نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی انقلابی و مجاهد فی سبیل الله در تامین نظم و امنیت پیشقدم شد و در راستای همان اقتضای انقلاب و جهادی بودن اولین همایش ناجا و دولت اسلامی را در سال ۹۶ برگزار کرد که دستاورد‌های خوبی به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی بیان داشت: بنده به عنوان عضو کوچک این نظام می‌گویم ما در مرحله دولت‌سازی ناموفق بوده‌ایم و نتوانستیم دولت اسلامی را محقق کنیم.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه پرداخت و گفت: آقا فرمودند: سه مرحله خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی باقی مانده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: اگرچه ما بیشتر راه دولت‌سازی اسلامی را رفته‌ایم، اما راه نرفته نیز باقی مانده؛ البته بخش زیادی از راه نرفته معلول دشمنی دشمنان و موانعی است که مانع از حرکت شتابان انقلاب و رسیدن به تمدن‌سازی و درنهایت اضمحلال تسلط و هژمونی غرب بر جهان می‌شود.

وی به مرحله بعد که جامعه اسلامی پرداخت و گفت:: برای اینکه هر کاری در جامعه تحقق یابد باید فرهنگ و گفتمان جامعه محقق شود و قدم اول برای ساخت جامعه اسلامی گفتمان است.

حجت‌السلام ادیانی تصریح کرد:ناجا خود را برکنار از ارزش‌ها نمی‌داند و وظیفه انقلابی اش اقتضا می‌کند که در کنار برقراری نظم و امنیت از این امور ارزشی و با فضیلت غافل نباشد؛ ناجا در بخش گفتمان‌سازی سهمی دارد و مبنای این همایش را طرح ریزی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا به برگزاری همایش ملی ناجا و جامعه اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت: این همایش در دهه فجر با حضور اندیشمندان، صاحب‌نظران و اساتید و اندیشمندان مراکز حوزوی، دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در سالن همایش‌های نیروی انتظامی برگزار خواهد شد؛ تاکنون ۱۸۰۰ مقاله به دبیرخانه ارجاع شده که از هر استان ۳ مقاله به عنوان برتر معرفی شده‌اند که در این همایش ۳ تا ۵ مقاله برتر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.

وی درخصوص فتنه‌های اخیر گفت: مردم بار دیگر این توطئه را خنثی کرده و ملت ایران وفاداری خود را نسبت به نظام، اسلام، قرآن و دلبستگی به مقام اهل بیت نشان دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین تصریح کرد: ایران از روز پیروزی خود قدرت نرم غرب و نظام شرق را به چالش کشید به همین دلیل نیز از اول انقلاب غرب و شرق حرکت امام راحل را محکوم کرده و تا امروز برای ناکارآمدی انقلاب تلاش کردند، اما همه توطئه‌هایشان خنثی شد.

وی گفت: ارکان اصلی انقلاب، رهبری و مرجعیت دینی و مردم هستند و مردم چه در دوران پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس و فتنه‌ها در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و در نهایت آبان ۹۸ حرف آخر را زدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی در خصوص آمادگی نیروی انتظامی و رصد اطلاعاتی در فتنه‌های اخیر اظهار داشت: پلیس در جریان اعتراضات در آبان‌ماه، نه در سطح راهبردی و نه در سطح تاکتیکی دچار غفلت نشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی نظرش را قبلا گفته و تا روز آخر اعلام کرده بود که با گرانی بنزین مخالف است، اما در عین حال هم گفت که اگر نظام تصمیم به اجرا بگیرد، نیروی انتظامی آماده است.

وی گفت: دشمن در حقیقت تجربه‌اش را انباشت کرده و روش توطئه و سبک دشمنی‌اش را عوض کرده بود و از شیوه‌های جدید بهره گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی به اعلام رسمی ناجا مبنی بر اینکه غائله را در ۷۲ ساعت خاتمه داد، پرداخت و گفت: ناجا بنایش مدارا بود، اما وقتی صف مردم از اشرار جدا شد، ۲۴ ساعت هم طول نکشید که غائله را خاتمه داد؛ ۷۲ ساعتی که عنوان شد از ابتدا تا پایان ناآرامی‌ها بود آنهم در ۴ تا ۵ نقطه.

وی به نقش مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان در ناآرامی‌های آبان‌ماه پرداخت و گفت: ایشان واقعا آبروی خود را برای حفظ اسلام گذاشتند و با بیان الهی و نقش بی‌بدیل خود توانستند وضعیت را مدیریت کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اعلام کرد: به نظر من در این جریان به شعور مردم اهانت شد؛ صبح روز عید میلاد پیامبر اسلام (ص) مردم منتظر عیدی بودند، اما وقتی در صف بنزین رفتند از قضیه گرانی بنزین مطلع می‌شوند؛ واقعا به شعور مردم اهانت شد؛ شیوه اجرا اشتباه بود و به مردم اطلاع ندادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به گرانی، تورم و افزایش افسارگسیخته دلار، سقوط پول ملی و کوچک شدن سفره مردم پرداخت و گفت: گرانی بنزین واقعا به افکار عمومی شوک وارد کرد و همان مسؤولانی که مدام می‌گفتند مردم، مردم؛ تصمیم گرفتند که مردم هیچ چیز ندانند و طبیعی بود که مردم در شوک روانی فرو رفته و آن را تصمیم بخشی از نظام بدانند و اعتراض کنند.

وی گفت: دشمن هم که در آستانه انتخابات برنامه‌ریزی کرده و آماده بود و عده‌ای هم نفوذی از آن‌ها در ساختار حکومت وجود داشت، توانستند از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند؛ مثلا یک گروه ۶ نفره را ۲ نفر خانم پشتیبانی می‌کردند... متحدالشکل و آموزش‌دیده بودند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: بعد از شوک روانی به مردم و عدم اطلاع‌رسانی مناسب، وقتی صف مردم جدا شد، ناجا به تنهایی با درایت وارد و غائله را ختم کرد.

ادیانی خاطرنشان کرد: ناجا قادر است با هر سطحی از اشرار و در هر جایی از کشور که وجود دارد برخورد کند و قرارگاه اطلاعاتی امیرالمومنین (ع) در ناجا برای این‌چنین مباحث امنیتی تعریف شده است.

نظر شما