شناسهٔ خبر: 37192507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تغییر نظر بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به تصویب لوایح "CFT و پالرمو"

عباسی گفت: با رویکردی که کشورهای اروپایی و غربی‌ها نسبت به ایران داشته‌اند، اگر مجددا CFT و پالرمو برای رای‌گیری به مجلس ارجاع شوند به تصویب نمی‌رسند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 اسدالله عباسی به سکوت یکساله مجمع در رابطه با لوایح "CFT" و " پالرمو " اشاره کرد و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر نهایی خود را در رابطه با این 2 لایحه اعلام کند و ما هم همچنان در انتظار این تصمیم هستیم.

اخبار سیاسی- وی در ادامه افزود: روند بررسی این لوایح از نظر فرآیند قانونی چه در مجلس و چه در شورای نگهبان انجام شده است، اما مجمع ایرادهایی  را نسبت به این لوایح گرفته است که در نهایت اعضای مجمع باید تصمیم نهایی خود را در این رابطه تا زمان مهلت قانونی لوایح مرتبط با " FATF‌ " اعلام کنند.

ایران برای تصمیم‌گیری در رابطه با لوایح FATF  تحت تاثیر فشارهای بین‌المللی قرار نمی‌گیرد

عباسی به فشارهای بین‌المللی برای تصویب این لوایح اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تصمیم‌گیری در رابطه با لوایح مرتبط باFATF  تحت تاثیر فشارهای بین‌المللی قرار نمی‌گیرد، چرا که منافع و مصالح کشور را فدای فشارهای خارجی نمی‌کنیم.

 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه افزود: در حال حاضر نمایندگان مجلس هم خیلی موافق تصویب لوایح مرتبط با  FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیستند.

 نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این شرایط فعلی و رویکردی که کشورهای اروپایی و غربی‌ها نسبت به ایران داشته‌اند، اگر یک بار دیگر این لوایح برای رای‌گیری به مجلس ارجاع شوند تصویب نمی شوند و در حقیقت نظر بسیاری از نمایندگان نسبت به لوایح "FATF"  تغییر کرده  است. 

نظر شما