شناسهٔ خبر: 37179815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

واگذاری بیش از 200 خدمت دستگاه های اجرایی و عمومی به دفاتر پیشخوان و ICT روستایی

سرپرست اداره کل ارتباطات استان از واگذاری بیش از 200 خدمت دستگاه های اجرایی و دولتی استان به دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، مهدی خرامش سرپرست این اداره کل در بیست و چهارمین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان آذربایجان شرقی، به تشریح وضعیت واگذاری خدمات دستگاه های دولتی و بخش عمومی به دفاتر پیشخوان دولت پرداخت و تصریح کرد: تاکنون خدمات دستگاه های اجرایی شامل شرکت مخابرات ایران، آب و فاضلاب، شرکت پست، شهرداری، ثبت احوال، توانیر، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به دفاتر پیشخوان استان واگذار شده است.

وی با اشاره به هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام گرفته برای افزایش برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی استان به دفاتر پیشخوان افزود: خدمات دستگاه های تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی، مدیریت بازنشستگی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در اولویت واگذاری به دفاتر پیشخوان قرار دارند.

سرپرست اداره کل ICT استان با اشاره به لزوم در اولویت قرار دادن شرکت های بومی استان در مناقصات و قراردادهای دستگاه های دولتی، خواستار بکارگیری راهکارهای قانونی در این زمینه شد.

خرامش با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های مورد نیاز برای انجام مکاتبات بین دستگاهی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX)، این بستر را زیرساخت اصلی توسعه دولت الکترونیک در استان برشمرد.

وی با اشاره به دستورات ابلاغی از طرف مرکز ملی فضای مجازی و سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص الزام دستگاه های اجرایی برای انجام مکاتبات اداری از طریق شبکه ملی اطلاعات، تحقق این امر را منوط به جمع آوری اطلاعات اتصال دستگاه های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات دانست.

در ادامه داود بهبودی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: به موجب قانون، شرکت های بومی نسبت به شرکت های خارج از استان در شرایط برابر در مناقصات و قراردادهای دستگاه های اجرایی اولویت دارند و اگر در دستگاه های اجرایی موارد نقض قانون در اولویت قرار دادن شرکت های بومی استانی وجود دارد باید پیگیری و بازخواست شوند.

وی با اشاره به درخواست سازمان نظام صنفی رایانه ای استان در ارتباط با بررسی امکان برگزاری نمایشگاه الکامپ افزود: اگر سازمان نظام صنفی یارانه ای مدعی برگزاری چنین نمایشگاهی است هیچ مانع و چالش خاصی در استان وجود ندارد و ما نیز از برگزاری این نمایشگاه حمایت می کنیم.

بهبودی تصریح کرد: در راستای اصلاح فرایندها و توسعه و تسهیل خدمات دولتی از دستگاه هایی که بخواهند و می توانند خدماتشان را به دفاتر پیشخوان دولتی واگذار کنند استقبال می کنیم و معتقدیم جهت گیری دستگاه ها به همین سمت باید باشد.

نظر شما