شناسهٔ خبر: 37173004 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

احدی در گفتگو با آنا:

افزایش سهمیه المپیک فرصت خوبی برای بوکسورهاست/ روزبهانی شانس کسب مدال المپیک دارد

سرمربی سابق تیم ملی بوکس گفت: شرایط کسب سهمیه در المپیک توکیو خیلی راحت‌تر از ریو است و به نظرم بوکسورها باید از این فرصت طلایی به‌خوبی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک قاره آسیا و اقیانوسیه ۱۴ تا ۲۵ بهمن 98 به میزبانی چین برگزار می‌شود. طبق اعلام فدراسیون جهانی بوکس در اوزان سبک (۵۲، ۵۷ و ۶۳ کیلوگرم) 6 بوکسور برتر، در اوزان میانی (۶۹، ۷۵ و ۸۱ کیلوگرم) 5 بوکسور برتر و در اوزان سنگین (۹۱ و ۹۱+ کیلوگرم) 4 بوکسور برتر می‌توانند از منطقه آسیا و اقیانوسیه جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند در حالی که در المپیک 2016 ریو تنها سه نفر در هر وزن از مسابقات آسیا و اقیانوسیه می‌توانستند به المپیک راه پیدا کنند.

اکبر احدی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره افزایش سهمیه بوکس در المپیک توکیو گفت: افزایش سهمیه المپیک یک فرصت خوب برای بوکسورهاست و باید از آن استفاده کنند. البته به نظرم باید در همان رقابت‌های انتخابی المپیک که در کشور چین  برگزار می‌شود باید کار را تمام کنند و به سهمیه برسند به این خاطر که در مسابقه انتخابی بعدی که در کشور فرانسه برگزار می‌شود کار خیلی سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: نباید به بوکس دید منفی داشته باشیم، به نظرم اینکه می‌گویند بوکس در حال پسرفت است به هیچ‌عنوان درست نیست. در حال حاضر بوکسورها بهصورت مداوم در اردو هستند؛ پس از اینکه از بازی‌های آسیایی جاکارتا بازگشتند در مسابقات قهرمانی آسیا به میدان رفتند و بعد از آن برای رقابت‌های جهانی آماده شدند. فکر نمی‌کنم تغییری هم در ترکیب تیم به وجود آمده باشد و باتوجه به شناختی که من از بوکسورها دارم توانایی بالایی دارند و می‌توان به موفقیت آنها امیدوار بود.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس اظهار کرد: کادرفنی مسابقات جهانی را به‌عنوان یک مسابقه تدارکاتی در نظر گرفت، بعد از آن هم تیم ملی با کشور ترکیه یک اردوی مشترک داشت و اواخر این ماه هم قرار است در تورنمنتی در ترکیه شرکت کند. با توجه به برنامه‌هایی که ملی‌پوشان داشتند و رضایتی که کادرفنی از عملکرد آن‌ها دارد می‌توان به کسب سهمیه امیدوار باشیم و من پیش‌بینی سه الی چهار سهمیه المپیک را دارم.

احدی با بیان اینکه کار کسب سهمیه در اوزان سبک‌وزن در آسیا سخت است، عنوان کرد: معمولاً بوکسورهای سبک‌وزن در آسیا حرف اول را می‌زنند و به همین خاطر کار برابر آنها سخت خواهد بود و ما شانس کمتری مقابل آنها داریم. به خصوص اینکه همه برای کسب سهمیه به میدان می‌آیند و دوست دارند در همان مسابقه نخست موفق به کسب سهمیه شوند. 

سرمربی سابقه تیم ملی بوکس به نیامدن تیم نیجریه به ایران برای برگزاری اردوی مشترک اشاره کرد و گفت: این اتفاقات طبیعی است. البته که کادرفنی طبق برنامه پیش می‌رود و اگر برنامه تغییر کند شرایط تیم هم عوض می‌شود اما در هر تیمی ممکن است نبود برنامه‌ریزی رقم بخورد. مثلاً گاهی وقت‌ها ما به یک کشور قول اردوی مشترک می‌دهیم اما نمی‌توانیم عمل کنیم. این مسائل به دیپلماسی ورزشی برمی‌گردد. قطعاً اگر تیم نیجریه به ایران می‌آمد و اردو برگزار می‌شد به نفع بازیکنان ما تمام می‌شد اما با وجود لغو این اردو، دیگر برنامه‌های تیم ملی به درستی پیش می‌رود و این یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

احدی در پاسخ به این سؤال که وضعیت بوکس را چطور می‌بیند، عنوان کرد: بوکس حرکت رو به جلو دارد اما اگر به دنبال ساختن آینده این رشته هستیم باید در کنار تیم بزرگسالان، تیم جوانان هم قرار دهیم. در حال حاضر اولویت همه کسب سهمیه المپیک است اما این یک نیاز اساسی است که به رده‌های پایه بوکس هم به اندازه بزرگسالان توجه شود. واقعیت این است که وضعیت اقتصادی ورزش کشور خوب نیست و این مختص فدراسیون بوکس نیست.

وی در مورد وضعیت احسان روزبهانی گفت: روزبهانی در اختیار تیم ملی است و من کمتر با او در ارتباط هستم. با توجه به شرایطی که روزبهانی دارد به طور حتم شانس اول کسب سهمیه المپیک و حتی مدال المپیک را در سنگین‌وزن دارد. امیدوارم در نهایت تیم ملی موفق شود.

انتهای پیام/4048/4057/

نظر شما