شناسهٔ خبر: 37025708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پوتین به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

سخنگوی کرملین علیرغم اعلام این موضوع که مقدمات سفر ماه ژانویه ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور روسیه به فلسطین اشغالی در حال انجام است، از احتمال دیدار پوتین با رئیس‌جمهور آمریکا در این منطقه ابراز بی‌اطلاعی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که مقدمات سفر ماه ژانویه (دی ماه) پوتین درحال انجام است، اما مسکو از سفر احتمالی ترامپ به فلسطین اشغالی در تاریخ همزمان با سفر رئیس‌جمهور روسیه اطلاعی ندارد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف در این خصوص گفت: «ما نمی‌دانیم که آیا ترامپ آنجا خواهد بود یا خیر، اما در حال حاضر مقدمات سفر رئیس‌جمهور روسیه درحال انجام است».

این سفر برای شرکت در مراسم‌های مربوط به «هلوکاست» است که با شرکت مقام‌های چندین کشور برگزار می‌شود. از این رو، این سفر، رسمی محسوب نمی‌شود.

ولادیمیر پوتین در دیدار ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قصد خود برای سفر به فلسطین اشغالی در اوایل سال ۲۰۲۰ خبر داد.

علیرغم دیدار دوجانبه نتانیاهو و پوتین، پایگاه تحلیلی «المانیتور»، گزارش کرد که دیدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور روسیه در شهر «سوچی» دستاورد چندانی برای او نداشته است.

در این گزارش نوشته شده بود که نتانیاهو ابتدا از این دیدار خواسته‌ای کاملاً متفاوت داشت. او خواستار برگزاری دیدار سه‌جانبه‌ای میان مشاوران امنیت داخلی روسیه، اسرائیل و آمریکا با حضور خودش، پوتین و ترامپ بود. این خواسته او به دلیل امتناع پوتین از همکاری ناکام ماند.

نظر شما