شناسهٔ خبر: 37015328 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

بادامچی در گفت‌وگو با شمانیوز:

مقابله با آلودگی هوای تهران نیازمند فناوری‌های نو است/ دست مجلس در رفع آلودگی هوا تقریباً بسته است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه با معضل آلودگی هوای تهران بتوان مقابله کرد باید فناوری‌های نو را به کار گرفت.

صاحب‌خبر -

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلییلی شمانیوز، درباره معضل آلودگی هوای تهران اظهار کرد: مدیریت نادرست شهری در بعضی زمینه‌ها سبب می‌شود تا به محض وقوع یک اتفاق، شرایط ناگوار در تهران حاکم شود.

وی افزود: مدیریت غیرصحیح شهری به مرور زمان خود را نشان می‎دهد و اگر چاره‌ای برای حل مشکلات شهری اندیدشیده نشود به وقوع سایر مشکلات خواهد انجامید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا باید مدیریت شهری به فکر این باشد تا خودروهای فرسوده و غیراستانداراد دیزلی را که در سطح شهر تردد می‌کنند، جمع‌آوری کند؛ زیرا این خودروها فیلترهای جاذبه ندارند و نیز از آلایندگی بالایی برخوردارند.

بادامچی تأکید کرد: موتورسیکلت‌های فرسوده و کارخانجات تولیدکننده آلاینده از دیگر عوامل مهم تأثیرگذار در تشدید معضل آلودگی هوا هستند که به تدریج آثار زیان‌بارشان ظهور کرده است.

وی با بیان اینکه تا آنجایی که من اطلاع دارم شورای شهر و شهردار تهران برای حل مشکل آلودگی هوا تلاش می‌کنند، گفت: اما متأسفانه گستردگی مشکلات شهر تهران به حدی است که به سرعت قابل حل و فصل نیست، به‌ویژه وقتی با مشکل بودجه و تحریم روبه‌رو باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقابله با مشکل آلودگی هوای تهران پیش از همه چیز نیازمند تکنولوژی نو است، اما چون تحریم هستیم و شرایط اقتصادی کشور خیلی مساعد نیست، دست شورای شهر و شهردار تهران و حتی دولت تا حدودی در به کارگیری فناوری‌های نوین شهری بسته است.

بادامچی با بیان این مطلب که شورای شهر و شهردار تهران در حد توان خود تلاش می‌کنند، گفت: آن زمان که شهرداری پول داشت باید فکری به حال معضل آلودگی هوای تهران می‌کرد نه اینکه الان مشکلات مالی و کمبود بودجه، شهرداری و شورای شهر تهران را دستخوش مشکل کرده است.

وی ادامه داد: مجلس لوایحی را که از طرف دولت و شورای عالی شهرها دریافت می‌شود بررسی و به قانون تبدیل می‌کند، ولی نهاد اجرایی نیست که بخواهد آن قانون را اجرا کند؛ بنابراین دست مجلس تا حدودی در خصوص رفع آلودگی هوای تهران بسته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است کم‌کم به سمت تکنولوژی‌های نو حرکت کنیم، بستر واردات خودروهای هیبریدی بیش از پیش تسهیل شود و نیز به وضعیت خودروسازان داخلی رسیدگی شود تا به مرور زمان معضل آلودگی هوای تهران کاهش یابد، البته همه اینها نیازمند شرایط اقتصادی مساعد است.

 

نظر شما