شناسهٔ خبر: 37014376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فرانسه در تب و تاب اعتصاب سراسری؛ اعتراضات در تعطیلات کریسمس متوقف نمی‎شود

اعتصاب سراسری در فرانسه در حالی وارد دوازدهمین روز خود شده که چشم‌اندازی درباره بهبود وضعیت در آینده نزدیک وجود ندارد و کارکنان بخش حمل و نقل ریلی این کشور از برپایی تظاهرات گسترده‌ خبر می‎دهند.

صاحب‌خبر -

فرانسه در تب و تاب اعتصاب سراسری؛ اعتراضات در تعطیلات کریسمس متوقف نمی‎شودبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اعتصاب سراسری فرانسه امروز دوشنبه وارد دوازدهمین روز خود شده است.

چشم اندازی برای حل مشکلات در آینده نزدیک وجود ندارد و علاوه بر این تنش میان دولت فرانسه و اتحادیه‌هایی که مخالف اصلاح قانون بازنشستگی هستند بالا گرفته است.

کارکنان بخش حمل و نقل ریلی فرانسه هشدار داده‌اند که تظاهرات گسترده‌تری را برپا خواهند کرد و اعتصاب خود را تا زمانی که دولت امانوئل مکرون از اصلاح قانون بازنشستگی عقب نشینی کند ادامه می‌دهند.

اعتصاب سراسری در فرانسه از روز ۵ دسامبر (۱۴ آذر) آغاز شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

در حالی که مقام‎های فرانسه درخواست توقف اعتصاب در تعطیلات آغاز سال جدید میلادی را خواستار شده‌اند، اما برخی اتحادیه‌ها شامل کارکنان حمل و نقل ریلی این کشور تصمیم به ادامه اعتصاب و برپایی تظاهرات دارند.

این اعتصاب سراسری حمل و نقل عمومی در فرانسه و به خصوص پاریس را مختل کرده است.

در حال حاضر فعالیت قطار‌ها و ایستگاه‌های مترو در فرانسه و به خصوص شهر پاریس دچار اختلال شده و بسیاری از مسافران در ایستگاه‌ها سرگردان هستند.


انتهای پیام/

نظر شما