شناسهٔ خبر: 37014318 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

به معلمی نیاز داریم که در خود روحیه توسعه یافتگی را ایجاد کند و آن را به دانش آموزان و جامعه انتقال دهد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در کارگروه مدیران مدارس منطقه چهاردانگه که در دبیرستان حضرت زینب (س) کیاسر برگزار شد، به معلمی نیاز داریم که در خود روحیه توسعه یافتگی را ایجاد کند و آن را به دانش آموزان و جامعه انتقال دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران عسکری نیکزاد روز گذشته در منطقه چهاردانگه حضور یافت و از نزدیک با مدیران این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

نیکزاد در کارگروه مدیران مدارس منطقه چهاردانگه که در دبیرستان حضرت زینب (س) کیاسربرگزار شد با اشاره به جایگاه والای تعلیم و تربیت و لزوم توجه جدی همه نهادها به آموزش و پرورش گفت: توسعه یافتگی کشور با تقویت آموزش و پرورش اتفاق می افتد چون نیروی انسانی ماهر ، محور توسعه یافتگی است و تربیت نیروی انسانی در مدرسه صورت می پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیا ن این که معلم خلاق و توانمند می تواند راه توسعه را آسان ان تر سازد اظهار داشت: برای توسعه یافتگی به عمل و اصلاح نگرش نیاز داریم، بی تردید در شعار زدگی به این هدف نخواهیم رسید و به معلمی نیاز داریم که در خود روحیه توسعه یافتگی را ایجاد کند و آن را به دانش آموزان و جامعه انتقال دهد.

وی افزود: امروزه آموزش و پرورش به معلمان چندمهارتی نیاز دارد. در حوزه تربیتی نیز تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت باید نقش مربی را داشته باشند. ایفای نقش تربیتی فقط بر عهده مربیان و معاونین پرورشی نیست، اگر همگی مربی باشند می توانند بر رفتار دانش آموزان تاثیر بگذارند.    

نیکزاد تصریح کرد: در حوزه فضاهای مجازی کنترل مناسبی حاکم نیست. در این زمینه نیز باید نقش موثر معلمان را جدی بگیریم. بهره گیری از دغدغه ها و مهارت های تربیتی یک معلم، راه مناسب برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در فضاهای مجازی است.

این مسئول استانی گفت: ما باید به مرحله «خودیادگیری» برسیم تا این روحیه به دانش آموزان منتقل شود. بالارفتن سطح علمی و توانمندی های معلمان می تواند از دانش زدگی در دانش آموزان جلوگیری کند. همچنین از توجه بیش از حد به نظام آموزشی به نظام های تربیتی نظر بیش تری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به دوران دفاع مقدس، بیان کرد: حس مسئولیت در جنگ یکی از عوامل اصلی موفقیت بوده پس در آموزش و پرورش نیز باید چنین اتفاق بیافتد و همگی احساس مسئولیت جدی داشته و با ایثارگری تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا رسالت خود را به‌درستی انجام دهیم

در پایان کارگروه، مدیران روستا های مختلف چهاردانگه در گفت و گویی صمیمانه با مدیر کل ، مشکلات و چالش های مدارس خود را در میان گذاشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران پیش از این حضور در این کارگروه، در آیین شکرگزاری بازگشایی دبستان شهید گودرزی روستای «بندبن» شرکت کرد. مردم روستا با گرمی و صمیمیت خاصی از مدیر کل استقبال کردند. این دبستان از پنج سال قبل تا کنون تعطیل بوده و در سال جاری بازگشایی گردید و تعداد هفت دانش آموز دختر و پسر مشغول تحصیل شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش همچنین در روستای «هلی همند» منطقه چهاردانگه حضور یافت و در جشنی که اهالی روستا برای بازگشایی دبستان این روستا برگزار کردند، شرکت کرد. این مدرسه نیز از نه سال قبل تعطیل شده بود و در سال تحصیلی جدید بازگشایی شد.

نظر شما