شناسهٔ خبر: 37014091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جلسه مدیریت بحران برای بررسی بوی نامطبوع تهران | بوی بد یک هفته دیگر هم می‌ماند؟

در حالی که چند روزی است انتشار بویی نامطبوع در بخش‌هایی از مناطق شهر تهران موجب گلایه شهروندان و حتی رئیس شورای شهر شده، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران می‌گوید شنبه آینده (۳۰ آذر) اعضای کارگروه مدیریت بحران دور هم جمع می‌شوند تا این موضوع را بررسی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز بود که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: ما از مدیریت بحران شهرداری گله داریم که با امکانات وسیعی که دارند، هنوز اقدامی در خصوص بو انجام نداده‌اند. بحران که همیشه سیل و زلزله نیست و قطعاً شهرداری باید برای رفع این مشکل جدی‌تر رسیدگی کند.

حالا رضا کرمی‌محمدی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس درباره گلایه و انتقاد هاشمی گفته است: به گلایه ایشان احترام می‌گذاریم و البته این را هم می‌گوییم که ما یک سری بررسی‌هایی انجام داده‌ایم و به یک نتایجی هم درخصوص‌ منشأ بوی نامطبوع رسیده‌ایم.

کرمی‌محمدی گفت:‌ با توجه به فرمایش‌های ایشان (محسن هاشمی) قرار است روز دوشنبه دعوتنامه‌هایی را برای اعضای کارگروه مدیریت بحران بفرستیم تا شنبه آینده یعنی ۳۰ آذرماه جلسه‌ای تشکیل شود و نتایج بررسی همه سازمان‌ها جمع‌بندی شود و به اطلاع مردم برسد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: اینکه ما بخواهیم به صورت مطلق و براساس یک وظیفه ذاتی به سراغ بررسی این موضوع برویم، این کار را نکرده‌ایم. چون اعتقاد داشتیم در این موضوع سازمان محیط زیست، شرکت کنترل کیفیت هوا و دستگاه‌های دیگر مسئولیت دارند و از قضا تجهیزات آن شرکت‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی بو و تشخیص عوامل آن قوی‌تر است و ما هم خواستیم کار تکراری انجام نشود.

وی افزود:‌ البته بیکار هم ننشستیم و به سراغ این رفتیم که ببینیم آیا اصلاً سنسور و تجهیزاتی برای بررسی چنین وضعیتی در کشور وجود دارد یا خیر. که به این نتیجه رسیدیم در کشور چنین سنسوری وجود ندارد.

کرمی‌محمدی گفت: ما تحقیقات‌مان را صرفاً معطوف به داخل کشور نکردیم و کشورهای پیشرفته دنیا را هم بررسی کردیم و فهمیدم که در رابطه با انتشار بو یک سری سنسور در خارج از کشور وجود دارد. در حال حاضر هم درصدد تهیه و خرید این سنسورها هستیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: البته بودجه سازمان بسیار محدود است و طبیعتاً اگر دوستان در سایر بخش‌ها کمک کنند، می‌توانیم این تجهیزات را خریداری کنیم.

نظر شما