شناسهٔ خبر: 37014020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

گزارش «اعتمادآنلاین» از تحولات تازه در سوریه:

ریاض به دمشق پیشنهاد کرد توافق صلح را امضا کند

رسانه‌های سوری اعلام کردند در جریان سفر هیات روزنامه‌نگاران این کشور به ریاض، مسئولان سعودی پیشنهاد امضای توافقنامه آشتی با سوری‌ها را مطرح کردند که مسئولان سوری به محض اطلاع از این پیشنهاد قول بررسی آن را به طرف مقابل دادند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| ریاض به دمشق پیشنهاد کرد توافق صلح را امضا کنند، پیشنهادی که مسئولان سوری قول دادند آن را مورد بررسی قرار دهند.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های سوری اعلام کردند در جریان سفر هیات روزنامه‌نگاران این کشور به ریاض، مسئولان سعودی پیشنهاد امضای توافقنامه آشتی با سوری‌ها را مطرح کردند که مسئولان سوری به محض اطلاع از این پیشنهاد قول بررسی آن را به طرف مقابل دادند.

 

موسی عبدالنور، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه، در بازگشت از سفر به ریاض در جمع خبرنگاران گفت: این درخواست از طریق هیات روزنامه‌نگاران سعودی به دست ما رسید.

 

به گفته کارشناسان سوری، گرچه این پیشنهاد عربستان می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر شرایط و اوضاع کشور بگذارد، اما دمشق ترجیح داد این پیشنهاد ابتدا از طریق هیات روزنامه‌نگاران به کشور برسد و بعد در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

 

برخی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سوری این امر را نشانه مهمی از آب شدن یخ‌ها بین 2 کشور توصیف کردند و خبر دادند به احتمال زیاد به زودی شاهد بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هم خواهیم بود.

نظر شما