شناسهٔ خبر: 37013224 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دانشجویان لبنانی «السنیوره» را از دانشگاه بیروت بیرون کردند

دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت، «فواد السنیوره» نخست وزیر پیشین لبنان و از تشویق کنندگان به اعتراضات اخیر در این کشور، را که به این دانشگاه دعوت شده بود، به محض رسیدن به مراسم اخراج کردند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، «فؤاد السنیورة» نخست وزیر سابق لبنان روز یکشنبه در لحظه ورود به کنسرتی که به مناسبت کریسمس در سالن اجتماعات دانشگاه آمریکایی بیروت برگزار شد با شعارهای پیاپی حضار و دانشجویانی روبرو شد که وزیر دارایی سابق را متهم به فساد و اختلاس کردند.

السنیوره که از آغاز اعتراضات در لبنان سعی داشت خود را در جبهه مخالفان با نظام حاکم بر این کشور نشان دهد در برابر حملات بی وقفه حاضران نتوانست دوام بیاورد و از سالن اجتماعات خارج شد.

نخست وزیر پیشین لبنان در حالی مشوق اعتراضات در این کشور است که از او به عنوان یکی از عوامل اصلی اوضاع اقتصادی و معیشتی بحرانی مردم لبنان و بدهی‌های سنگین این کشور یاد می‌شود.

به گزارش فارس، لبنان از ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) صحنه تظاهراتی است که در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات برگزار شده است. مبارزه با فساد و بازگشت اموال چپاول شده توسط مسئولین یکی از خواسته‌های اصلی معترضان لبنانی است.

پرونده مالی معروف به «پرونده ۱۱ میلیارد دلاری» موجب شده است که نخست وزیر پیشین لبنان (۲۰۰۵-۲۰۰۹) به منظور توضیح در این خصوص به دادگاه احضار شود.

به گفته منابع لبنانی، در طول بیش از ۲۰ سال گذشته میلیاردها لیره از اموال لبنان به سرقت رفته و ناپدید شده است، بدون اینکه کسی در این خصوص بازخواست شود؛ یکی از این موارد موضوع ۱۱ میلیارد دلاری است که دولت فواد سنیوره در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ به شکل غیرقانونی هزینه کرد و جزئیات آن مشخص نیست و معلوم نیست این پول کجا وچگونه هزینه شده است.

نظر شما