شناسهٔ خبر: 37013150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وبلاگ مشرق

شکوری‌راد: سلطنت‌طلبان عددی نیستند؛ شورای نگهبان برانداز است!/ انتقام تکاوران ناجا از اشرار

مشاور شهردار تهران: رحمانی‌فضلی حتما باید پاسخگو باشد و در غیر این صورت عوض شود.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

انتقام  تکاوران ناجا از اشرار

رحمان مزیدی، رئیس حوزه قضائی شهرستان فهرج (از توابع بم در استان کرمان) گفته است: طی چند ماه گذشته ۶ باند قاچاق مواد مخدر و برخی عناصر ناامنی توسط یگان تکاوری ناجا در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته و منهدم شدند.

به گزارش ایرنا، او تصریح می‌کند:

"در یکی از عملیات‌های هفته گذشته، ۲ نفر از عناصر شرارت در شرق کشور که عامل شهادت نیروهای سپاه پاسداران در منطقه کورین زاهدان و شهادت ناجوانمردانه ۱۳ نفر از رزمندگان نیروی انتظامی خراسان جنوبی بودند در درگیری با ماموران یگان تکاوری ۱۱۴ امام رضا (ع) به هلاکت رسیدند."[1]

خبرگزاری آنا در همین زمینه به نقل از سردار ناظری، فرمانده ناجا در استان کرمان گزارش داده است که یکی از دو شرور یاد شده "و . شه‌بخش" نام دارد.[2] این فرد در هر دو حادثه خونین فوق‌الذکر در دهه 80 علیه سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نقش داشته است.

*هلاکت 2 تروریست اشاره شده که در راستای یک انتقام 10 ساله بود! از اهمیت بالایی برای امنیت‌بخشی به مردم برخوردار است.

حوالی 10 سال قبل و در گرماگرم نبرد نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور با اشرار و تروریست‌ها؛ دو اتفاق تلخ در استان‌های سیستان و بلوچستان و در خراسان جنوبی روی داد که موجب شهادت 24 مأمور امنیتی کشورمان شد.

اتفاقاتی که طی آنها 11 مأمور سپاه در سال 86 و 13 مأمور ناجا در سال 88 در درگیری با یک تیم از اشرار مسلح در کورین زاهدان و در کویر خراسان جنوبی به فیض شهادت نائل آمدند تا امنیت مردم حفظ شود.

لکن بر اساس ماهیت خاصی که جنگ چریکی دارد و با توجه به وضعیت جغرافیای کویری در شرق کشور؛ کسانی از اعضای تیم عملیاتی اشرار و تروریست‌ها از این مهلکه‌ها گریختند تا اینکه به فضل الهی توسط مأموران امنیتی کشورمان به جهنم واصل شدند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کنار مأموریت‌های مهم خود در شهرها، مرزها و راه‌های کشور؛ یگان‌های تکاور را نیز در برخی استان‌ها فعال نموده است تا پوشش شبانه‌روزی امنیت مردم در مقابل جرائم خشن تأمین شود.

رزمندگان این یگان‌ها که شامل نیروهای زبده تکاور و جنگ‌های چریکی هستند؛ در قالب مأموریت‌ها و عملیات‌های ویژه‌ای فعالیت می‌کنند و تاکنون موفقیت‌های ناگفته بزرگی را در راه حفظ امنیت مردم و حذف باندهای تروریستی و شرارت بدست آورده‌اند.

جنایت‌های اشرار در برخی استان‌های کشور که با مجاهدت قرارگاه‌های عملیاتی نیروهای امنیتی با آنها مقابله شد قابل احصاء نیست... از به راه انداختن کاروان‌های 40 دستگاهی شرارت تا پرت کردن نیروهای امنیتی از کوه، اشغال چند ساعته برخی روستاها، آدم‌ربایی، تأمین سلاح برای گروه‌های معارض و بیرون آوردن جنین از شکم مادر حامله و آتش زدن هر دو!

و البته اشرار و تروریست‌هایی مرتکب این جنایات شدند که جدای از رویکرد سلفی_تکفیری خود، آموزش‌های نظامی کاملی را با مشارکت دشمنان ایران در خارج از کشور دیده بودند و از انواع تخصص‌ها و تجهیزات رزمی لازم نیز برخوردار بودند.

بدیهیست که مقابله بی‌امان با این جریان خطرناک جز با راهبری ولی فقیه و مجاهدت نیروهای زبده ممکن نبود و نیست.

رزمندگان حاضر در یگان‌های مزبور، در کنار اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی خود برای حفظ امنیت؛ اقدامات مردم‌یاری را نیز در جهت کمک به مناطق محروم شرق کشور و حفاظت از مردم انجام می‌دهند که گزارش‌های آن در برخی موارد توسط فرماندهان ارشد ناجا مورد اشاره قرار گرفته است.

گفتنیست، رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به بحث مبارزه با اشرار و مقابله با باندهای شرارت و تروریست‌ها در شرق کشور دارند و تأکیدات مؤکدی را در این زمینه خطاب به نیروهای مسلح بیان فرموده‌اند.

***

شکوری‌راد: سلطنت‌طلبان عددی نیستند؛ شورای نگهبان برانداز است!

علی شکوری‌راد، فعال چپ و دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی در بخشی از مصاحبه با سایت جماران گفته است: اگر دنبال براندازها می‌گردید، آنهایی نیستند که آشکارا می‌گویند ما براندازیم. براندازان اصلی کسانی هستند که سنگ نظام را به سینه می‌زنند، ولی با اندیشه و عملکرد خود، با رأی مردم مخالفت می‌کنند و به این ترتیب اصل نظام را که جمهوریت یک پایه اصلی آن است به محاق می برند. اصل نظام هم یکی رای مردم و دیگری اسلام است. آنها اسلام را با اندیشه های اشتباه خود از درون تهی و کاری کردند که اسلام دیگر مانند گذشته مورد اقبال نسل جوان امروز نیست.

او همچنین می‌افزاید: اسلامی که این افراد تعریف می‌کنند یا اسلامی که شورای نگهبان با نحوه عملکرد خودش تعریف می‌کند، قابل پذیرش برای قاطبه نسل جوان نیست. دوم اینکه رای مردم را تخطئه می‌کنند. این‌ها براندازند، این‌هایی که اسلام را از درون تهی و رای مردم را تخطئه می‌کنند، براندازند. وگرنه منافقین و سلطنت طلبان که عددی نیستند![3]

*این کینه‌توزی علیه شورای نگهبان یادآور تهمت‌هایی است که در صدر اسلام به اهلبیت پیامبر(ص) نیز زده شد.

تهمت‌هایی که می‌گفتند حسین(ع) خارجی است و علیه جانشین پیامبر! خروج کرده، علی(ع) از دین منحرف شده و باید توبه کند و حسن(ع) موجب مذلت مؤمنان شده است!

انگیزه حملات شکوری‌راد و دوستان او به شورای نگهبان صرفا به این دلیل است که نظام اسلامی و نهادهای امین مردم بعنوان مقصر وضع موجود معرفی شوند و ایضا هزینه ردّ صلاحیت چهره‌های بدسابقه و ضدامنیت را نیز بپردازند.

در اقتفای سخنان شکوری‌راد باید دانست که علیرضا علوی‌تبار دیگر همقطار او مدتی قبل تأکید کرده است که باید از فرصت انتخابات برای برگزاری تظاهرات میلیونی علیه نظام اسلامی استفاده کرد.[4]

گفتنیست، اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم نقشه «تحریم خاموش» و عدم شرکت بواسطه عدم تأیید صلاحیت چهره‌های خود را کشیده‌اند.

از این رهگذر، گفتارهای دیگری نیز از درون ستاد آنها مبنی بر پیوستن به مردم تحریم کننده! و رویارویی مردم با نیروهای امنیتی در کف خیابان‌ها نیز به گوش می‌رسد.

بدیهیست که اگر این طراحی خطرناک مورد توجه خواص کشور نباشد و داروی رفع آن به موقع در اختیار افکار عمومی قرار نگیرد؛ رخدادهای تلخی شکل خواهد گرفت.

***

مشاور شهردار تهران:

رحمانی‌فضلی حتما باید پاسخگو باشد و در غیر این صورت عوض شود

غلامعلی رجایی، فعال اصلاح‌طلب و مشاور رسانه‌ای شهردار تهران، در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون اغتشاشات اخیر در کشور گفته است:

«من موافق برخورد سیاسی با تغییر در دولت نیستم اما دولت حتما به تکانه نیاز دارد. وزیر کشور حتما باید پاسخگو باشد و در غیر این صورت عوض شود. همچنین وزیر صنعت و برخی وزرای دیگر که نشان داده اند در عرصه اقتصادی نمی‌توانند کار کنند نیز تغییر کنند.»

او همچنین اظهار می‌کند: من در این جریانات سهم اصلی را به آقای روحانی نمی‌دهم اما ایشان به عنوان کسی که در این مساله دخیل بوده سهم عمده ای دارد چرا که مهمترین قوه، در اجرای این کار مخصوصا با غافلگیر کردن مردم آقای روحانی و دولت بوده است.[5]

*ماجرای اجرای بد طرح اصلاح قیمت سوخت و عدم اقدام درباره پیوست‌های عقلانی این طرح به حدی بغرنج و دور از شفافیت است که هیچکس حتی موافقان دولت و رأی‌سازان آقای روحانی هم توضیح درستی درباره آن در چنته ندارند.

جالب است که در حالی که مقصّرین این اشتباهات نیز کاملا شناخته شده هستند اما شاهد هیچگونه پاسخگویی یا عذرخواهی از جانب آنان نیستیم.

برخی محافل تحلیلی معتقدند عدم توضیح مکفی ستاد دولت برای چرایی وقوع اشتباهات محرز در ماجرای بنزین، به معنی تکرار این اشتباهات در منصه‌های دیگر و در عرصه‌های مهمتر مرتبط با معیشت مردم است.

این محافل تأکید دارند که دستی عامدانه در کار است که با اقداماتی مثل قرار دادن قرص در بیسکوییت‌های خوراکی، عدم مدیریت درست در ماجرای سرمربی تیم استقلال و افلیج‌نمایی از نهادهایی مثل سازمان تأمین اجتماعی که با معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد؛ قصد ناراضی‌سازی مردم و به خیابان کشاندن آنها علیه نظام اسلامی را دارد. این مقوله بخشی از پازل مربوط «فتنه اقتصادی» است.

***

1_ www.irna.ir/news/83595054/

2_ http://ana.ir/i/448304

3_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1308161

4_ mshrgh.ir/1000000

5_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1306653

نظر شما