شناسهٔ خبر: 37013035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اردوغان: آمریکا و روسیه در پاکسازی منطقه امن در سوریه شکست خوردند

رئیس جمهوری ترکیه با بیان شکست روسیه و آمریکا در عمل به تعهدات خود در قبال آنکارا و عدم عقب راندن نیروهای وابسته به «یگانهای مدافع خلق» از شمال سوریه، از اقدام آنکارا در این زمینه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی اِی هابر اظهار داشت: «نه آمریکا و نه روسیه نتوانستند منطقه [شمال سوریه] را از [نیروهای کُرد وابسته به] یگانهای مدافع خلق پاکسازی کنند؛ هرچند که وعده هایی در این باره به ما داده بودند. از آنجا که آنها موفق نشدند، پس حالا وظیفه ماست. بنابراین آنچه را که لازم است انجام شود انجام خواهیم داد. قبایل محلی از ما درخواست کمک کرده اند».

رئیس جمهور ترکیه روز شنبه نیز گفته بود تا زمانی که مردم سوریه از آنکارا درخواست عقب نشینی نکنند، نیروهای ترکیه خاک سوریه را ترک نخواهند کرد.

گفتنی است که ترکیه از روز نهم اکتبر سال جاری یک عملیات تهاجمی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال شرقی سوریه و به بهانه پاکسازی منطقه از حضور شبه نظامیان کُرد و تروریستهای داعش آغاز کرد.

این عملیات به آنکارا امکان داد تا در پهنه ای به وسعت ۱۲۰ کیلومتر مابین شهرهای «رأس العین» و «تل أبیض» در سوریه یک منطقه امن را با هدف ادعایی اسکان مجدد پناهجویان سوری ایجاد کند.

نظر شما