شناسهٔ خبر: 37013003 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خط حمله نقطه ضعف و خط دفاع نقطه قوت فولاد

تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام در نیم‌فصل دوم می‌تواند نگاهی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام، سرمربی جوان خود نیم‌فصل اول را به پایان رساند و به طور موقت در رتبه پنجم جدول ایستاده است.

فولادی‌ها فعلا با صدر جدول ۵ امتیاز فاصله دارند و در نیم‌فصل دوم می‌توانند نه تنها نگاهی به صدر جدول داشته باشند بلکه از مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم باشند.

خط حمله نقطه ضعف و دفاع نقطه قوت

فولاد با نکونام در ۴۰ درصد از دیدار‌های این فصل خود به پیروزی رسیده، در ۳۴ درصد از بازی‌هایش به تساوی رضایت داده و در ۲۶ درصد از نبردهایش بازنده میدان بوده است. شاید اگر فولاد خط حمله قوی‌تری داست، الان در صدر جدول بود. فولادی‌ها در هر دیدار به طور میانگین تنها ۰.۶ گل به ثمر می‌رسانند که برای یک خط حمله آمار ضعیفی محسوب می‌شود. بر خلاف خط حمله که نقطه ضعف شاگردان نکونام است، خط دفاع آن‌ها نقطه قوتشان است. فولاد در هر دو بازی به طور میانگین تنها یک گل دریافت می‌کند که عملکرد خوبی برای یک خط دفاع است.

معجزه نکونام در فولاد

فولادی‌ها از هر دیدار به طور میانگین ۱.۵ امتیاز کسب کرده‌اند که آمار قابل قبولی برای تیمی که پرستاره و نیست و از اول فصل ادعای قهرمانی نداشت، است. فولاد خوزستان در پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر فصل قبل تنها در ۲۶ درصد از بازی‌های خود به پیروزی رسیده بود که در مقایسه با ۴۰ درصد پیروزی شاگردان نکونام در فصل جاری، عملکرد ضعیف‌تری بوده است. فولاد با نکونام در فصل جاری تفاضل گل مثبت ۳ دارد در حالی که فصل قبل در پایان نیم‌فصل اول لیگ هجدهم تفاضل گل منفی ۵ را در جدول برای خود ثبت کرده بود.

فولاد خوزستان که فصل هجدهم را با سیروس پورموسوی استارت زد در ادامه هدایت سرخ‌های خوزستانی برعهده ایلی استان سپرده شد. بعد از ایلی استان نوبت به عزیز فریسات رسید. او هم لیگ هجدهم را به پایان نبرد تا جای خود را روی نیمکت فولاد به افشین قطبی هم بدهد. به نظر می‌‎رسد فولاد از بی‌ثباتی‌های فصل قبل درس گرفته و حالا با نکونام یک نیم‌فصل آرام را سپری کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما