شناسهٔ خبر: 37012971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نفر سوم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بخش خط نسخ:

هنر با ارزش ایرانی از کشور خارج نشود

مکانیک با بیان اینکه هنرمندان رغبتی برای کار در حوزه هنر ندارند، گفت: مسئولان به هنر اجر و بهای بیشتری بدهند تا خوشنویسی ایرانی بتواند با هنرهای جهانی رقابت کند و اجازه ندهند که هنر باارزش ایرانی از کشور خارج شود.

صاحب‌خبر -

«حمید مکانیک» رتبه سوم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بخش خط نسخ از استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: به صورت حرفه ای از سال 71 فعالیت خود را در حوزه خوشنویسی آغاز کردم و بیش از 27 سال از شروع فعالیت های بنده در این هنر زیبا می گذرد.

 

نفر سوم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بخش خط نسخ در ادامه بیان کرد: در جشنواره های مختلف از جمله شاهچراغ، آیات، پرسش مهر و رضوی شرکت داشته ام و رتبه های خوبی را در این جشنواره ها توانستم با توکل بر خدا و تلاش های بسیار کسب کنم.

 

وی با بیان اینکه در خط نسخ فعالیت دارم و در گذشته در خط ثلث نیز فعالیت داشتم، افزود: کتیبه نگاری اماکن مذهبی، مساجد و غیره را بر عهده دارم و اکنون بیشتر بر کتابت قرآن و آیات و احادیث تمرکز دارم.

 

مکانیک با اشاره به جشنواره رضوی گفت: هنگامی که نامی از این جشنواره برده می شود همه خوشنویسان به تکاپو می افتند و در خصوص فرهنگ رضوی به جستجو در منابع و کتاب ها و آیات و روایات می پردازند که این موضوع سبب می شود تا گنجینه دانش هنرمندان نسبت به امام رضا علیه السلام افزایش یابد و کتابت فرهنگ رضوی باعث افزایش برکت در زندگی افراد می شود.

 

نفر سوم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بخش خط نسخ با توجه به اینکه انگیزه و تمایل افراد به سمت هنر خوشنویسی کاهش یافته است، ادامه داد: فناوری و تکنولوژی به ضرر هنرهای سنتی عمل می کند اما هنوز هنرمندان اهل دل و معرفت بسیاری هستند که با شیوه سنتی فعالیت دارند و از نظر کمیتی میزان کار در حوزه هنر متاسفانه کم است.

 

وی در پایان با بیان اینکه رغبتی هنرمندان برای کار در حوزه هنر ندارند، افزود: امیدواریم مسئولان به هنر اجر و بهای بیشتری بدهند تا هنر ایران بتواند با هنرهای جهانی رقابت کند و اجازه ندهند که هنر باارزش ایرانی از کشور خارج شود و شاهد ارائه آثار هنری ایران در کشورهای دیگر نباشیم.

نظر شما