شناسهٔ خبر: 37012850 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خالدی در گفت وگو با میزان:

مولفه‌های کارآمدتر شدن اقدامات اورژانس چیست؟

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، به تشریح مولفه‌های مورد نیاز برای کارآمدتر شدن اورژانس پرداخت.

صاحب‌خبر -

مولفه‌های کارآمدتر شدن اقدامات اورژانس چیست؟مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه مدنظر قرار دادن برخی مولفه‌ها در کارآمدتر شدن اورژانس موثر است، گفت: اگر قانون گذاری و رعایت آن در کشور به درستی انجام شود به طور حتم خدمات دهی در حوادث و سوانح از سوی اورژانس بهتر خواهد بود.


وی با بیان اینکه در حوزه رعایت قانون برای کارآمدتر شدن اورژانس می‌توان به ظرفیت خودرو برای حمل و نقل عمومی توجه کرد، افزود: به طور مثال بار‌ها دیده شده که در یک خودروی سواری دچار سانحه شده بیش از ۵ نفر آسیب دیده اند در حالی که اگر طبق ظرفیت خودرو مسافر سوار شده بود رسیدگی اورژانس به علت عدم اطلاع از تعداد مجروحان با وقفه مواجه نمی‌شد.


خالدی با تاکید بر اینکه رعایت نکات مهندسی در ساخت و ساز‌ها مورد دیگری است که می‌تواند کارایی اورژانس را بهبود ببخشد، تصریح کرد: متاسفانه بار‌ها دیده شده که ساختمانی با عمر بالا دچار سانحه شده که پس از آن مسئولیت رسیدگی به سانحه دیدگان با اورژانس است در حالی که اگر دستگاه‌های مسئول دیگر قبل از بروز حادثه هشدار‌های لازم را در خصوص حوادث احتمالی سازه داده بودند چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور بر ضرورت ارایه آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ارایه آموزش‌های لازم به شهروندان می‌تواند ضمن کاهش حوادث احتمالی، میزان خسارت‌های وارده و حتی جراحت‌ها را در سوانح کاهش دهد.


وی ادامه داد: لازم است در منزل آموزش‌های لازم به فرزندان نیز داده شود تا در حین بروز حوادث احتمالی آمادگی نسبی قبل از حضور اورژانس وجود داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما