شناسهٔ خبر: 37012793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌و‌گو|

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بیکار نمی‌نشینیم؛ طرح یارانه معیشتی را اصلاح خواهیم کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نقایص زیادی در اجرای طرح معیشتی وجود دارد، گفت: مجلس بیکار ننشسته و در این زمینه طرح‌هایی را مطرح و تا رسیدن به نتیجه نهایی آن را رها نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -
سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره طرح موسوم به یارانه معیشتی که پیرو اصلاح قیمت بنزین کلید خورده و بناست به ۶۰ میلیون نفر یارانه پرداخت شود، گفت: نقایص زیادی در اجرای طرح معیشتی وجود دارد.
 
بیشتر بخوانید:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛ بیکار نمی‌نشینیم؛ طرح یارانه معیشتی را اصلاح خواهیم کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مجلس بیکار ننشسته و در این زمینه طرح‌هایی را مطرح خواهد کرد؛ شخصاً دو طرح را در این زمینه آماده کرده‌ام.
 
بیشتر بخوانید:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛ بیکار نمی‌نشینیم؛ طرح یارانه معیشتی را اصلاح خواهیم کرد

دلخوش تاکید کرد: این طرح‌ها حتما در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در صحن علنی در دستور کار قرار خواهد گرفت چرا که مجلس این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی رها نخواهد کرد.

همچنین محمد حسینی ۲۰ آذر ۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار  میزان، با اشاره به سال ۹۹ گفت: این بودجه صددرصد با برنامه اصلاح ساختار اقتصادی فاصله دارد و لایحه بودجه ۹۹ باید به دولت بازگردانده شود.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس تصریح کرد: اگر مجلس بنا دارد کاری انقلابی انجام دهد باید این بودجه را به دولت بازگرداند.
 
بیشتر بخوانید:
یک نماینده مجلس: لایحه بودجه 99 باید به دولت برگردانده شود
حسینی ادامه داد: بودجه سال ۹۹ نه بر اساس قانون برنامه ششم، نه بر اساس برنامه اصلاح ساختار اقتصادی و نه بر اساس شرایط اقتصادی کشور، بسته شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: این بودجه صرفاً یک «برداشت» از بودجه‌ سنوات گذشته است و هیچ اعداد و ارقام پایداری درون خود ندارد.
 
همچنین محمدرضا پورابراهیمی ۱۹ آذر به  میزان گفت: لایحه بودجه سال ۹۹ هیچ‌گونه انطباقی با اصلاح ساختار اقتصادی نداشته و این بودجه درست به مانند متن بودجه در ادوار گذشته بوده  و تکراری است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مقرر بود دولت تا پایان تیرماه برنامه اصلاح ساختار اقتصادی را به مجلس ارائه کند که تا این لحظه این برنامه به مجلس ارائه نشده است و تکلیف آن نامعلوم است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته دولت گزارش شفاهی زیادی تاکنون درباره اصلاح ساختار اقتصادی ارائه کرده است اما هیچ برنامه‌ای که در آن محاسبات کمی و کیفی و یا نحوه نظارت مجلس مشخص باشد، وجود ندارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: با توجه به ارائه بودجه ۹۹ دیگر هیچ امیدی وجود ندارد که این بودجه با اصلاح ساختار اقتصادی مطابقت پیدا کند.
 
به گزارش میزان، لایحه بودجه سال ۹۹ روز یکشنبه ۱۷ آذر، توسط حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و روند بررسی آن از سوی نمایندگان مجلس آغاز شده است.
 
پیشنهادات نمایندگان در صورتی قابلیت اجرا دارد که به تصویب صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان رسیده باشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما