شناسهٔ خبر: 37011075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری جشنواره حسن پروانگی ویژه مسافران راهیان نور

خبرگزاری صداوسیما

نخستین جشنواره استانی "حس پروانگی" بهمن ماه در شهر یاسوج برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان گفت: گروه هدف این جشنواره دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و دانشجویان هستند که پس از حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب اردو‌های راهیان نور تحت تأثیر سیره شهدا و رزمندگان قرار گرفته و به لحاظ معنوی متحول شده اند.
سرهنگ امیرعباس آسمند افزود: این جشنواره به منظور تبیین هر چه بیشتر جایگاه والای فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد و شناساندن سبک زندگی شهدا و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: فراخوان دریافت آثار افراد متحول شده اردو‌های راهیان نور این استان در ۲ بخش دانش آموزی و دانشجویی اول دی ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.
سرهنگ آسمند عنوان کرد: مهلت دریافت آثار متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز تا ۱۵ دی ماه امسال است.
وی ابراز داشت: آثار قابل ارائه در این جشنواره شامل شعر، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه، عکس و نقاشی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار برتر ارائه شده به این جشنواره تعیین و از صاحبان آن‌ها در هر ۲ بخش دانش آموزی و دانشجویی تجلیل می‌شود.
سرهنگ آسمند گفت: این آثار برتر در قالب یک کتاب چاپ، منتشر و در اختیار مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار می‌گیرد.
وی افزود: مهمترین هدف برگزاری این جشنواره ترغیب بیش از پیش دانش آموزان و دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد برای سفر به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب اردو‌های راهیان نور است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۸۰ شهید، ۳۱۷ آزاده و بیش از ۹ هزار جانباز به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

نظر شما