شناسهٔ خبر: 37010855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

روزگار سخت زنان مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا

وضعیت زنان مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به دلیل فراهم نبودن مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی بسیار وخیم گزارش شده است.

صاحب‌خبر -
وضعیت وخیم زنان مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکابه گزارش  گروه بین الملل   خبرگزاری میزان ؛ زنان مهاجر بیماری که از تومور مغزی، سرطان رحم، کیست‌های دردناک و... رنج می‌برند، در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا روز‌ها و گاه تا بیش از یک ماه باید منتظر ملاقات با پزشک باشند.

به گزارش هافینگتن پست، زنان مهاجر دارای مشکلات جدی پزشکی بازداشت شده در مرز‌های آمریکا می‌گویند گاه برای ملاقات با پزشک عمدتا غیرمتخصص روز‌ها و حتی بیش از یک ماه باید منتظر بمانند.

مهاجران زن مبتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند تومور مغزی و کیست‌های دردناک، از مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در مراکز بازداشت اداره اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا محروم هستند.

       • بیشتر بخوانید:

گزارش‌های وحشتناکی از رنج این زنان در بازداشتگاه‌های مرزی منتشر شده است. یکی از زنان مهاجر که به دلیل آسیب دیدگی قادر به حرکت نبود، فقط با دارو‌های مسکن درمان می‌شد. یک زن دیگر که دچار تومور مغزی بود به دلیل عدم درمان، درد‌های وحشتناکی را تحمل می‌کرد؛ در نهایت اداره اعمال مهاجرت، پزشکی را برای درمان وی معرفی کرد که زبان این زن ونزوئلایی را نمی‌دانست.
 
در برخی از موارد، مقام‎های بازداشتگاه‌ها ضمن رد درخواست درمان از سوی این زنان، آنان را متهم به دروغگویی می‌کنند و شدت درد، این زنان بیمار را ناچار به خودکشی می‌کند.

اداره اعمال مهاجرت و گمرگ آمریکا به درخواست هافینگتن پست در این زمینه پاسخی نداد.

در سال جاری میلادی چند نفر از مهاجران شامل ۶ کودک، جان خود را در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی از دست دادند؛ کوچک‌ترین این افراد، نوزاد ۲۱ ماهه‌ای بود که در اثر عفونت تنفسی جان باخت.

انتشار تصاویر و ویدئو‌های مربوط به برخورد پلیس آمریکا با مهاجران در مرز‌ها سبب بروز موج جدیدی از خشم مردمی شده است.

پزشکان بر این باور هستند که بازداشت تاثیری منفی بر سلامت مهاجران دارد؛ این تاثیر منفی برای مهاجران دو چندان است.

انتهای پیام/

نظر شما