شناسهٔ خبر: 37010698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع):

پژوهشگران حوزوی وارد صنایع خلاق فرهنگی شوند

حوزه/ رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: معتقدم پژوهش های نظری و تئوری در حوزه های مختلف باید بتواند منجر به تولید محصولاتی از قبیل نرم افزار ها، کتاب ها و محصولات چندرسانه ای گوناگون در حوزه های مختلف صنایع خلاق فرهنگی شود.

صاحب‌خبر -

دکتر رجوعی، رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، ضمن اشاره به دستاوردهای شایسته ای که پژوهشگران حوزوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری به نمایش گذاشته اند، گفت: اعتقاد دارم انجام پژوهش های نظری و انتشار آن در قالب کتب و مقالات بخشی از وظایفی است که باید پژوهشگران حوزوی درنظر داشته باشند و به خوبی نیز در فضای حوزه های علمیه پیگیری و با جدیت دنبال کنند.

وی ادامه داد: آنچه در این زمینه مغفول واقع شده و فضای فکری جامعه را نیز  به دنبال خود تحت تاثیر مسائل و چالش هایی که امروز در جامعه ایجاد می شود قرار داده است، تبدیل این پژوهش های نظری و تئوری صرف به محصولات عینی و کاربردی مورد نیاز و ابتلای جامعه امروز است که وارد بطن زندگی مردم شود و سبک زندگی آنان را تغییر دهد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با بیان این که یکی از موضوعاتی که در این زمینه بسیار راهگشاست، ورود پژوهشگران حوزوی به تولید محصولات فرهنگی است، خاطر نشان کرد: مشخصا صنایع فرنگی و خلاق مبتنی بر شخصیت پردازی، محصول پردازی و بازارپردازی است که عملا باید بین پژوهشگران و فضلای حوزوی رسوخ پیدا کند.

 رجوعی افزود: همچنین معتقدم این پژوهش های نظری و تئوری در حوزه های مختلف باید بتواند منجر به تولید محصولاتی از قبیل نرم افزار ها، کتاب ها، بازی ها و محصولات چندرسانه ای گوناگون در حوزه های مختلف صنایع خلاق فرهنگی شود.

وی ادامه داد: در نهایت نیز این محصولات باید بتواند تبدیل به عناصر فعالی از بازار شود که در بین آحاد مردم به فروش برسد و در حقیقت جایگزین محصولات وارداتی غرب  شوند و این گونه فرهنگ ما را با سبک زندگی اسلامی مانوس کند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با بیان این که احساس می کنم چنانچه پژوهشگران حوزه وارد صنایع خلاق شوند، در این صورت آثار و برکات مثبت و شایسته ای را نیز به دنبال خواهد داشت، ابراز کرد: البته گرچه کارهایی در حوزه صورت گرفته، اما ورود به این حوزه و سرمایه گذاری فکری و فرهنگی در آن می تواند موثر و راهگشا باشد.

انتهای پیام 313/49

نظر شما