شناسهٔ خبر: 37010559 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

مشاهده کیک های آلوده در لرستان

رکنا: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۶ مورد کیک آلوده به قرص‌های ناشناس در چهار شهر استان مشاهده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، امین حسنوند معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۶ مورد کیک آلوده به قرص‌های ناشناس در چهار شهر استان مشاهده شد.

امین حسنوند افزود: مشاهده کیک‌های آلوده در خرم آباد، ازنا، الیگودرز و بروجرد گزارش شده که قرص‌های مشکوک در حال آزمایش و آنالیز هستند.

او با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر مسمومیت با کیک‌های آلوده به قرص در استان مشاهده نشده اظهار داشت: پس از انجام آزمایش‌های لازم نوع قرص و احتمال آلوده بودن آن‌ها اعلام خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: برخلاف برخی شایعات در خصوص مشاهده قرص‌های برنج و متادون در کیک ها، تاکنون موردی از این قرص‌ها در استان مشاهده نشده و کیک‌های آلوده نیز از یک برند خاص نیستند.

این در حالیست که فرهادی رئیس آموزش و پرورش الشتر از مشاهده کیک‌های آلوده به قرص در مدارس این شهرستان خبر داده، اما دانشگاه علوم پزشکی این اظهارات را تایید نکرد.

گفتنی است مسئول اداره سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: تاکنون هیچ موردی از کیک‌های آلوده در لرستان گزارش نشده است.

فرشاد بازوند افزود: در این راستا از طرف وزارت آموزش و پرورش نیز دستورالعملی ابلاغ نشده و در این راستا منتظر جواب وزارتخانه هستیم.

او با بیان اینکه بدون دریافت دستورالعمل وزارتخانه امکان هیچگونه اقدامی در استان وجود ندارد، اظهار داشت: ابلاغ به مدارس در خصوص ممنوعیت فروش کیک و بیسکوییت باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می‌شود و از طرفی شرکت‌های تولیدی مواد غذایی از این اقدام شاکی می‌شوند.

مسئول اداره سلامت آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: در راستای پیشگیری از هر گونه اتفاق احتمالی امروز بخشنامه‌ای به منظور احتیاط هر چه بیشتر، به مدارس جهت جلوگیری از هر گونه خرید بدون مجوز ارسال خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه سازمان دانش آموزی مسئول خرید و عقد قرارداد با شرکت‌های مواد غذایی در مدارس است، بیان کرد: آموزش و پرورش مسوول نظارت بر عرضه اینگونه مواد است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تایید کند این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازار‌های صادراتی آن است.

محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده‌های غذایی وزارت بهداشت در این باره اعلام کرد: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نظر شما