شناسهٔ خبر: 37010472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مخالفت پیشکسوتان کردستان در یک قدمی انتخابات هیات فوتبال

نمایندگی کردستان

کانون پیشکسوتان هیات فوتبال استان کردستان مخالفت خود را با برگزاری انتخابات هیات فوتبال اعلام و آن را سوری خواندند.

صاحب‌خبر -

فوتبال در استان کردستان از سال ۱۳۱۴ از زمین های خاکی پایه ریزی شد و به عنوان پرقدمت ترین رشته ورزشی در این دیار محسوب می شود.

شاید در این ۹۴ سال سابقه این رشته مردمی فراز و نشیب های زیادی داشته است و بزرگ مردان زیادی از دل آن به کشور و جهان شناخته شدند.

بیژن ذوالفقار نسب، وریا غفوری، ضیا نیک نفس و خیلی های دیگر افرادی بودند که مستطیل سبز کردستان همیشه به نام آنها باقی می ماند.

در ۱۰ سال اخیر فوتبال در کردستان به سمت و سوهای دیگری رفت و پس از رفتن بهنام نظری از تصدی هیات فوتبال، خانواده این رشته به رضا رحمانی که از جنس فوتبال بود اعتماد کردند و آن را برای رئیس هیات انتخاب کردند.

حال با گذر ۴ سال از ریاست هیات فوتبال به تصدی رضا رحمانی مهلت او برای ریاست هیات تمام و کار به مجمع دیگر کشیده شده است.

فردا دوشنبه ۲۵ آذر ماه جاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال کردستان با حضور تاج، رئیس فدراسیون و تک کاندید این هیات برگزار می شود و این درحالی است که جامعه پیشکسوتان با آن مخالف هستند.

شامگاه ۲۴ آذر ماه اهالی کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان در جمع اصحاب رسانه از مخالفت خود سخن گفتند و خواستار کنار گیری نامزد این تصدی شدند.

علی خوشنودی، پیشکسوت و پدر این رشته به مغایرت اساسنامه انتخابات مجمع هیات فوتبال اشاره کرد و گفت: طبق اساس نامه بعد از پایان ۴ ساله ریاست هیات باید بعد از ۹۰ روز انتخابات برگزار شود و به دلایل نامشخص این مهم برگزار نشد و این خلاف است.

وی افزود: مدتی است فوتبال کردستان از آن جایگاه اصلی خود دور و چراغ این رشته خاموش شده است.

این مربی پیشکسوت به زمانی اشاره کرد که کردستان دارای ۱۴ تیم بود ولی حال تنها ۴ تیم فعال دارد.

خوشنودی عنوان کرد: رسالت ورزش بر پایه صداقت است و برهمین اساس ما انتظار داریم انتخابات عادلانه برگزار شود.

این عضو کانون پیشکسوتان فوتبال در ادامه گفت: متاسفانه فدراسیون فوتبال در برگزاری این انتخابات مصلحت این رشته را در نظر ندارد و تنها مصلحت خویش را در نظر گرفته است.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: پیشکسوتان ورزشی تجربه های زیادی در راه توسعه دارند و رئیس هیات باید به آنها بیشتر توجه کند و به آنها احترام بگذارد.

اما پیشکسوت نام آشنای فوتبال ایران بیژن ذوالفقار نسب به ضرورت همدلی در این رشته اشاره کرد و گفت: ما مخالفت خود را نسبت به برگزاری این انتخابات به صورت قانونی پیگری کرده ایم و با مدارکی که در دست داریم این مجمع ابطال خواهد شد.

ملی پوش سابق ایران ذکر کرد: از چند ماه پیش اعتراضات خود را نسبت به کم توانی هیات فوتبال به صورت حضوری با رئیس فدراسیون، فرماندار شهرستان سنندج، مدیرکل ورزش و جوانان استان و استاندار اعلام کرده ایم که متاسفانه هیچ نتیجه ای نداشت.

وی افزود: زمانی فوتبال کردستان از نظر زیر ساخت در شرایط مطلوبی بوده است ولی در حال حاضر مرکز استان از نبود یک زمین استاندارد رنج می‌برد و زمین چمن ۲۲ گولان نیز به جای فوتبال مکانی برای تاخت و تاز اسب سواری تبدیل شده است.

ذوالفقار نسب گفت: فوتبال کردستان دارای پتانسیل های خوبی است که به دلیل سو مدیریتی در این رشته نتوانسته است رشد کند.

این کارشناس باتجربه فوتبال کشور یادآور شد: در چند ماه گذشته جامعه پیشکسوتان فوتبال کردستان مهدی حسام شریعتی را به عنوان کاندید این هیات معرفی کرد اما به دلیل تاخیر زیاد در برگزاری این مجمع و مهندسی کردن چیدن اعضای مجمع خواستیم تا ایشان کناره گیری کنند.

لازم به ذکر است: در این جلسه فرهاد شریف پور، پرویز دارا پور، عابد خورشیدی، فرشید جهان بین حضور داشتند و گلایه های خود را نسبت به رئیس هیات اعلام و خواستار کناره گیری او در این انتخابات شدند.

گفتنی است: انتخابات رئیس هیات فوتبال استان کردستان ۲۵ آذر ماه با تک کاندیده راس ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات ورزش و جوانان استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما