شناسهٔ خبر: 37010468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا این اخطاریه براساس هشدارهای سازمان مدیریت بحران کشور و اخطاریه هواشناسی خوزستان و کشور، نسبت به فعالیت سامانه بارشی از روز

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا این اخطاریه براساس هشدارهای سازمان مدیریت بحران کشور و اخطاریه هواشناسی خوزستان و کشور، نسبت به فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸ تا اطلاع ثانوی صادر شده است.

در این اخطاریه آمده است: شروع فعالیت سامانه بارشی از روز دوشنبه مخاطراتی چون بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی کشور، تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات را با خود به همراه خواهد داشت.

براساس این اخطاریه پیش بینی شده که در نیمه جنوبی خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس باران با حداکثر ۸۰ تا ۵۰ میلیمتر، نیمه شمالی خوزستان حداکثر ۳۰ تا ۱۵ میلیمتر و سه‌شنبه ۲۶ آذر در شمال خوزستان حداکثر ۴۰ تا ۲۰ میلیمتر باران ببارد؛زمان پایان این اخطاریه نیز در اطلاعیه و اخطاریه‌های بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، بارش تگرگ، برخورد صاعقه،مه آلودگی و کولاک برف در ارتفاعات، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد جاده ای، کاهش دید و متلاطم و مواج شدن خلیج فارس از جمله اثرات فعالیت این سمانه بیان شده است.

احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها، مسیل‌ها و در مناطق جنوبی انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه نیز از سوی مدیریت بحران خوزستان به شهروندان مناطق مذکور توصیه شده است.

ستاد مدیریت بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستادهای بحران شهرستان‌ها دستور داده که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم واقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر سیل، صاعقه، ریزش برف و تگرگ، تندباد و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

انتهای پیام

نظر شما