شناسهٔ خبر: 37010167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان صمت خبر داد:

نقش دو درصدی اصناف لرستان در تولید ناخالص ملی

50310

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به این‌که ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۴۸ درصد اشتغال کشور متعلق به اصناف و بازاریان است، عنوان کرد: ۴.۲ درصد اشتغال و ۲ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به اصناف استان است، بنابراین اصناف نقش انکارناپذیری در ثروت و اشتغال کشور دارند.

صاحب‌خبر -

حسین دالوند در جلسه با رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف استان، با اشاره به این‌که اصناف و بازاریان رکن اصلی دوام و قوام جامعه هستند، اظهار کرد: در سطح ملی ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی و ۴۸ درصد اشتغال متعلق به اصناف و بازاریان است.

وی ادامه داد: ۴.۲ درصد اشتغال و ۲ درصد تولید ناخالص ملی مربوط به اصناف لرستان است، بنابراین اصناف نقش انکارناپذیری در ثروت و اشتغال کشور دارند.

دالوند با اشاره به این‌که در کنترل و نظارت بر بازار چکشی کارکردن پاسخگو نیست، عنوان کرد: در این رابطه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باید با فعال کردن کمیسیون‌های مرتبط کار را از خودشان شروع کنند.

معاون بازرگانی و توسعه خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: اصناف و اتحادیه‌ها دارای قانون خاص خود بوده و دارای جایگاه بالایی در جامعه هستند که خود ما نیز باید به این مهم اعتقاد داشته باشیم.

وی با بیان این‌که اتحادیه‌ها و اصناف نسبت به وظایف خود آشنایی ندارند، تأکید کرد: اصناف می‌توانند نبض جامعه را کنترل کنند.

دالوند ادامه داد: اکنون در جنگ اقتصادی به سر می بریم تعدادی از بازاریان مقداری بی‌انصافی می‌کنند، در حال حاضر در بازار کم‌فروشی و تقلب را داریم که نمی‌خواهیم این موارد رونق پیدا کند.

این مسئول با اشاره به این‌که نیروهای صنعت، معدن و تجارت محدود بوده و قادر به کنترل کل بازار نیست، اظهار کرد: لازم است کمیسیون‌های نظارت و بازرسی، فنی و حل اختلاف در سطح اتحادیه‌ها فعال شود.

وی خطاب به حاضران بیان کرد: در این برهه از زمان از شما بازاریان انتظار می‌رود که بر خودتان نظارت و کنترل داشته‌و همانگونه که در انقلاب و جنگ تحمیلی در پشت پرده کنترل اوضاع جامعه را در دست داشتید اکنون نیز نبض بازار را در دست بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما