شناسهٔ خبر: 37009992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

حملات جدید رحیم پور ازغدی به دولت روحانی/سال ۸۸ طرف در تهران بیشتر رأی آورد،گفت انتخابات را برهم بزنید/دولت را نمی‌خواهید ۴ سال صبر کنید

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در موضوع سهمیه‌بندی بنزین شاهد ناکارآمدی، بی‌کفایتی و حتی تخلف از قانون مسئولان دولتی و همچنین سوءاستفاده و فرصت‌طلبی دشمنان بودیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش "بررسی نقش دانشجو در اتفاقات اخیر کشور" که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در دانشکده پلمیر این دانشگاه برگزار شد، گفت: در موضوع سهمیه بندی بنزین شاهد ناکارآمدی، بی‌کفایتی و حتی تخلف از قانون مسولان دولتی و همچین سواستفاده و فرصت طلبی از سوی نیروهای سازماندهی شده و دشمنان داخلی و خارجی بودیم.

وی امر به معروف و نهی از منکر حق تک تک مردم است، خاطرنشان کرد: این حق مردم است که نسبت به عالی ترین نهادهای تصمیم گیری نظارت کنند، سوال کنند و نقد کنند و پاسخ بخواهند، این در فرهنگ اسلامی نه تنها حق بلکه وظیفه است.

حملات جدید رحیم پور ازغدی به دولت روحانی/سال ۸۸ طرف در تهران بیشتر رأی آورد،گفت انتخابات را برهم بزنید/دولت را نمی‌خواهید ۴ سال صبر کنید

َرحیم پور ازغدی با بیان اینکه ما در حکومت اسلام، مخفی کاری نداریم، تصریح کرد: در تصمیم اخیر درباره بنزین دیدید مسولان دولتی می‌گفتند ما مراقب بودیم مردم نفهمند! مگر قرار بود به مردم شبیخون بزنید؟ مگر جنگ با مردم است؟ بعد هم میگویند خودمان هم نمی‌دانستیم!

وی در ادامه با اشاره وظایف دانشجویان در قبال جامعه و کشور یادآور شد: انتخابات مجلس نزدیک است، باید عملکرد نمایندگان فعلی چه در تهران و چه در شهرستان های دیگر را بررسی کنید و ببینید آنها چگونه کار کردند تا بدانید چگونه باید رای بدهید، البته اینها ربطی به جناح و گروه خاصی ندارد.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: همانطور که امام(ره) گفتند شما اگر دیدید مسولان از مستضعفان فاصله گرفتند و با اشراف نزدیک شدند باید از آنها سوال کنید و بگوئید کسی حق ندارد در جمهوری اسلامی از مسولیتی که دارد کاسبی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اتفاقات ۱۶ آذر سال ۳۲ اظهار داشت: یک زمانی وکلا، وزرا و حتی روسای دانشگاه‌های ما با اجازه و تایید سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس منصوب می‌شدند، اصلا آمریکا و انگلیس در این راستا سهمیه داشتند. صدا و سیما، ارتش و همه نهادها باید زیر نظر آمریکا و انگلیس کار می‌کردند و کشور در مشت آمریکا و انگلیس بود، ولی ملت ما آنها را بیرون کردند و حالا این کشورها دوباره می‌خواهند به ایران برگردند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما می‌بینیم که برای اولین بار در تاریخ ایران و منطقه یک جمهوری تشکیل شد و برای اولین بار در جهان جمهوریت و اسلامیت یک کاسه تعریف شدند. در منطقه هیچ کشوری قانون اساسی‌اش را به رای مردم نگذاشته است و فقط در انقلاب این کار انجام شد. در ۴۰ سال گذشته حتی یک بار انتخابات ما هم تعطیل نشده حتی در بدترین شرایط جنگ هم انتخابات را برگزار کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شما اگر فلان مجلس و دولت را نمی‌خواهید باید صبر کنید ۴ سالش تمام شود، البته حق نقد و اعتراض دارید ولی چون اکثریت به آنها رای دادند، باید صبر کنید.گاهی می‌بینیم برخی بحث عزل و عدم کفایت را مطرح می‌کنند ولی نمی شود هر وقت اتفاقی رخ داد بگوییم انتخابات بی‌ انتخابات.

وی گفت: در انتخابات اکثریت مردم به این دولت و مجلس رای دادند و باید صبر کنید چهارسال این‌ها تمام شود، نباید اشتباه سال ۸۸ را کرد که طرف در تهران بیشتر رای آورد و حالا یا فکر می‌کرد یا می‌خواست اینگونه بگوید که در کل کشور هم همین طور بوده است. بعد هم می‌گفت انتخابات را بر هم بزنید، اگر اینگونه می شد دفعه بعد هم هر کسی شکست می خورد همین خواسته را داشت.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۸۸ از انتخابات، صندوق رای و جمهوریت دفاع کردند، گفت: اگر ایشان در آن زمان تسلیم می‌شدند دیگر نمی توانستیم در کشور انتخابات برگزار کنیم.

وی با اشاره به اختیارات نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان مردم، گفت: قانون اساسی ما می‌گوید نمایندگان مردم حق دارند در تمام امور کشور تحقیق و تفحص کنند، حتی گفته شده هیچ قراردادی نباید با خارج بدون تصویب نمایندگان امضا شود. البته ما می‌بینیم بیشترین قرارداد های خارجی طی این چند سال بسته شده و سوالی که وجود دارد این است که آیا مجلس هم این قراردادها را تصویب کرده یا نه؟ گاهی می گویند این قراردادها محرمانه است ولی برای مردم محرمانه است با برای دشمنان؟

نظر شما