شناسهٔ خبر: 37009819 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش برف کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج - ایرنا - رییس اداره پیش بینی هوشناسی کردستان گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری هوای این استان در دامنه ناپایداری‌های جوی به شکل بارش برف و باران قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

بهرام چاره خواه عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در بازه زمانی دوشنبه شب تا بعد از ظهر سه‌شنبه به ویژه در نیمه جنوبی استان شامل پالنگان، اورامانات، کامیاران، موچش، دهگلان، قروه و جنوب سنندج باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال عبور سامانی بارشی دماهای شبانه و اول صبح روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ۲۸ و ۲۹ آذر کاهش پیدا می‌کند،  یادآور شد: در این مدت مدت بارش برف و باران، وزش باد، کولاک برف، کاهش دید از جمله پیامدهای این سامانه بارشی در آسمان استان است.

چاره خواه تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود مقدار بارش در شهرستان‌های قروه، دهگلان، کامیاران و سنندج بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر و در بقیه مناطق نیز کمتر از ۱۰ میلی‌متر باشد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، مه آلود شدن هوا و کاهش دید، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف و اختلال در تردد از مخاطرات این سامانه بارشی است و توصیه می شود از تردد غیر ضروری در جاده‌های خارج از شهر خودداری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی نیز هنگام سفر ضروری است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از فردا دوشنبه (۲۵ آذرماه) شاهد بارش شدید باران، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ و برف در ارتفاعات نیمه جنوبی کشور خواهیم بود.

با شروع فعالیت سامانه بارشی؛ روز دوشنبه ۲۵ آذرماه در نیمه جنوبی خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمالی خلیج فارس، نیمه غربی چهار محال و بختیاری، هرمزگان، جنوب لرستان، ایلام، جنوب کرمانشاه، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان و جنوب کرمان شاهد بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

نظر شما