شناسهٔ خبر: 37009549 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وزیر اول اسکتلند:

اسکاتلند نمی‌تواند در بریتانیا محبوس باشد

وزیر اول اسکاتلند با انتقاد از نخست وزیر انگلیس و امتناع وی از برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال گفت که نمی‌توانیم در بریتانیا محبوس باشیم.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| وزیر اول اسکاتلند در تازه ترین اظهار نظر درباره انتخابات اخیر در بریتانیا و پیروزی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس گفت که امتناع از برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال پایان کار نخواهد بود و اسکاتلند نمی‌تواند برخلاف خواست خود در بریتانیا زندانی باشد.

 

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» «نیکولا استورژن» وزیر اول اسکاتلند در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گفت این‌که حزبی پس از موفقیت در انتخابات، از حق چنین رای گیری محروم می‌شود، انحراف از دموکراسی است.

 

 در اسکاتلند حزب «اس ان پی» (حزب ملی اسکاتلند) با 45 درصد آرا سهم بیشتری را نسبت به حزب محافظه کار در مجلس دارد. این حزب 47 کرسی در مجلس دارد، اما حزب محافظه کار که مخالف برگزاری دومین همه پرسی استقلال است تنها 6 کرسی در مجلس دارد.

 

 به نوشته ایندیپندنت، استورژن خطاب به بوریس جانسون گفت: «این یک نکته اساسی در دموکراسی است، شما نمی‌توانید بر اساس میل خود اسکاتلند را در بریتانیا نگه دارید. شما نمی‌توانید ما را در یک کمد قفل شده نگه دارید و امیدوار باشید همه چیز رفع شود.»

 

استورژن در خاتمه گفت: «اسکاتلند نمی‌تواند بر خلاف خواست خود در بریتانیا زندانی شود.»

 

وزیر اول اسکاتلند جمعه نیز در واکنش به پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری انگلیس، گفت که اسکاتلند خواهان دولت بوریس جانسون  نیست.

 

منبع: فارس

نظر شما