شناسهٔ خبر: 37008395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عذرخواهی کوربین از حزب کارگر در پی شکست در انتخابات بریتانیا

رهبر حزب کارگر بریتانیا در پی نتایج فاجعه بار حزبش در انتخابات سراسری زود هنگام این کشور و پیروزی حزب محافظه کار عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| جرمی کوربین ‌رهبر حزب کارگر بریتانیا به دنبال نتایج  فاجعه‌آمیز این حزب در انتخابات زودهنگام  سراسری این کشور  و پیروزی حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور، عذر خواهی کرد.

 

حزب کارگر 59 کرسی را از دست داد، در حالی که حزب محافظه‌کار با 43 و شش دهم درصد آرا، 365 کرسی را در پارلمان 650 نفره به دست آورد.

 

روزنامه «ساندی میرور»،‌ حامی حزب کارگر به نقل از کوربین نوشت:‌ «می‌خواستم کشوری را که دوستش دارم، متحد کنم اما متاسفم، چرا که پیشرفت کافی نداشتیم و من مسئولیت خود را در این موضوع می‌پذیرم». 

 

کوربین موافقت کرد که در اوایل سال آینده میلادی استعفا دهد.

 

وی در روزنامه‌های گاردین آبزرور نوشت: «چند قطبی شدن کشور در موضوع برگزیت دستیابی هر طرف به حمایت گسترده انتخاباتی از طرفین را دشوارتر می کند».

 

جانسون پایان دادن به پرونده برگزیت و تحقق سریع آن را پیشنهاد داد اما کوربین به رأی‌دهندگان اجرای همه پرسی دوم برای خروج از اتحادیه اروپا را توصیه کرده اما گفته بود که حزب کارگر در مورد نتیجه بی‌طرف باقی خواهد ماند.

 

حزب محافظه‌کار پس از انتخابات زودهنگام روز پنجشنبه، 56 درصد کرسی‌ها را به دست آورد و دو حزب کارگر و لیبرال دموکرات فقط به 214 کرسی از مجموع 650 کرسی پارلمان دست یافتند.

 

منبع: ایلنا

نظر شما