شناسهٔ خبر: 37008103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسابقات قهرمانی جودو کشور در ارومیه برگزار می‌شود/حضور نمایندگان فدراسیون 4 کشور

رئیس هیات جودو آذربایجان‌غربی گفت:مسابقات قهرمانی جودو کشور در دو رده آقایان و بانوان در ارومیه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محسن آقاپور رئیس هیات جودو آذربایجان‌غربی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزبانی ارومیه در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور اظهار کرد: این مسابقات پس از ۴۰ سال برای نخستین مرتبه در دو رده آقایان و بانوان در این شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مسابقات ۳۲ تیم  شامل دو تیم از استان شرکت کرده و روئسای فدراسیون چهار کشور عراق، ترکیه، آذربایجان و عراق نیز حاضر می‌شوند.

رئیس هیات جودو آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین مسابقات جودوی قهرمانی کشور از ۲۵ آذر با ورود بانوان آغاز شده و مسابقات آنها روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر در ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر برگزار می‌شود.

وی افزود: در مجموع در مسابقات قهرمانی کشور ۴۰۰ نفر ورزشکار و ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی حضور داشته و تمامی استان‌ها با تیم کامل در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند.

آقاپور با تاکید بر اینکه هدف هیات جودو در میزبانی این مسابقات، قهرمانی نیست بیان کرد: چون روزگاری ورزش جودوی استان از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار بود اما متاسفانه هم‌اکنون افت کرده و بنابراین این هیات به دنبال احیای جودو است.

وی گفت: در گذشته لیگ جودو برگزار نشده بود اما هم‌اکنون لیگ نونهالان و بزرگسالان در استان برگزار می‌شود تا این رشته تقویت شود.

رئیس هیات جودو آذربایجان‌غربی در ادامه اظهار کرد: تاریخ ورود آقایان نیز به مسابقات قهرمانی کشور روز 28 آذر بوده و مسابقات آنها 29 و 30 آذر در هفت وزن برگزار و نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه آکادمی جودو در تمامی استان‌های کشور تشکیل شده است افزود: در ارومیه نیز پس از تحویل دو هزار متر زمین در خیابان حسنی، یک آکادمی با همکاری استانداری آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/۶۱۰۲۴/ن

نظر شما