شناسهٔ خبر: 37007664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جنجال در فوتبال عراق بعد از افشای یک رسوایی

ورزش سه

بازیکن پیشین تیم ملی عراق به دلیل اظهارات جنجالی درباره نحوه دعوت شدن به این تیم، به فدراسیون کشور عراق احضار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تیم ملی عراق در ماه های اخیر حاشیه های مختلفی را پیرامون خود دیده و شرایط نامتوازنی را سپری کرده است. البته این تیم در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، بالاتر از بحرین و ایران سرگروه است و وضعیت خوبی از این نظر دارد.

 


اما جدیدترین حاشیه در فوتبال عراق، مربوط به یک ملی پوش سابق این کشور است. سعد عبدالامیر، بازیکن سابق تیم ملی عراق که تا قبل از جام ملتهای ۲۰۱۹ پیراهن ملی به تن داشت اما به یکباره از این تیم جا ماند و هنوز هم جایی در بین ملی پوشان ندارد، اظهار نظری عجیب و تامل برانگیز درباره دعوت به تیم کرده است.

او گفته که بازیکنان عراق در ازای پرداخت پول، به تیم ملی دعوت می شوند و برای حضور در این تیم، رشوه می دهند. این ادعای عبدالامیر به شدت در فوتبال عراق جنجال راه انداخته است. عجیب تر اینکه بازیکنان دیگری از جمله نور صبری، دروازه بان سابق تیم ملی عراق، ادعای اخیر این بازیکن را تایید کرده اند. بازیکن دیگری به نام محمد عبدالزهرا هم ضمن تایید موارد قبلی، ادعا کرده که هزینه حضور در اردوها با اعزام به مسابقات از جمله جام ملتهای آسیا هم تفاوت دارد و در این حد فساد در تیم ملی عراق رسوخ کرده است. این ادعا هم مورد تایید نور صبری قرار گرفته است.

حالا در نتیجه این جنجال به وجود آمده، فدراسیون فوتبال عراق سعد عبدالامیر را احضار کرده تا به دلایل این ادعای وی رسیدگی کند. بنا بر گزارش رسانه ها، اگر مستندات قابل قبولی از طرف این بازیکن ارائه نشود، عبد الامیر تا یک سال از حضور در میادین محروم خواهد شد. او که با ۲۷ سال سن ۷۸ بازی ملی انجام داده و یک بازیکن پرتجربه به شمار می رود، هم اکنون عضو باشگاه الشرطه عراق است و همراه تیمش در لیگ قهرمانان آسیا نیز حاضر خواهد بود.

نظر شما