شناسهٔ خبر: 37005824 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هوای پایتخت در آستانه وضعیت «بسیار ناسالم»

هوای تهران با شاخص ۱۵۸ در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های جامعه و در آستانه وضعیت «بسیار ناسالم» قرار دارد.

صاحب‌خبر -

هوای پایتخت در آستانه وضعیت «بسیار ناسالم»به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، هوای تهران با شاخص ۱۵۸ در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر این اساس کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نیز اعلام کرد مهد‌های کودک، پیش‌دبستانی و مدارس استان تهران در تمام پایه‌های تحصیلی به جز دو شهرستان دماوند و فیروزکوه، فردا، دوشنبه در تمام مقطع تعطیل خواهند بود.

طبق نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با تداوم پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. با افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و برقراری شرایط ناسالم (به ویژه برای گروه‌های حساس) در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود اگرچه در ساعات پایانی یکشنبه افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را به همراه خواهد داشت.

در صبحگاه روز دوشنبه (۲۵ آذر ۹۸) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کاهش کیفیت هوای شهرتهران را شاهد خواهیم بود هرچند نسبت به روز گذشته از شدت کمتری برخوردار خواهد بود. در طول روز نیز عدم وزش باد مؤثر و آسمان نیمه ابری، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و احتمال می‌رود مشابه روز گذشته، در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی بماند. در شامگاه دوشنبه با ازدیاد تردد خودرو‌ها و انباشت آلاینده‌ها، برقراری شرایط نامطلوب برای بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. شایان‌ذکر است با وزش نسبی باد و رشد ابر در اواخر وقت دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما