شناسهٔ خبر: 37003522 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۴ آذر بخوانید؛

پیشنهاد فرمانده ارتش به دشمنان/تاکید رهبری بر نوسازی حرکت"تقریب مذاهب اسلامی"/اعلام شعار ۹دی ۹۸

71381

صدور حکم دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سوی رهبر انقلاب/ «یوم‌الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» شعار ۹ دی ۹۸/ تصویب افزایش سرمایه سازمان خصوصی‌سازی در دولت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و چهارم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دولت به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن اصلاح اساسنامه سازمان خصوصی سازی، افزایش سرمایه این سازمان را به تصویب رساند که بر اساس آن سرمایه سازمان خصوصی سازی به  مبلغ ۳۱۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۳۵ ریال افزایش یافت که ۱۰۰ درصد متعلق به دولت بوده و تمامی آن پرداخت شده است.

فرمانده کل ارتش در آیین اختتامیه پنجمین مراسم مشترک تحلیف و اعطای سردوشی به دانش پژوهان آموزشگاه های ارتش با بیان اینکه «ترفند جدید دشمنان ما عملیات روانی با سوء استفاده از مشکلات معیشتی ملت است»، تاکید کرد: اگر دیروز اماکن حیاتی هدف بمب و موشک بود، امروز امید و انگیزه مردم از جمله جوانان ما در آماج بمباران رسانه ای دشمن است. امیر موسوی در حاشیه همین مراسم تصریح کرد که دشمنان می‌توانند به روز بودن یا به روز نبودن تجهیزات ما را امتحان کنند.

همچنین الیاس حضرتی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به بیان روایتی از تصمیم اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در مورد افزایش قیمت بنزین در این شورا پرداخت و ضمن ناگزیر دانستن این تصمیم، عدم وجود پیوست رسانه‌ای و عدم هماهنگی با برخی نهادهای موثر مثل مجلس را از نقایص اصلی اجرای این طرح عنوان کرد. وی افزود: من معتقدم افزایش قیمت بنزین در واقع دمل مطالبات را باز کرد. اینها قدری به ضعف مدیریت و بالاتر از آن تناقضات در ساختار سیاسی بر می‌گردد.

صادق خرازی،  دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان هم فقدان احزاب قدرتمند و با فکر را در کشور مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: نتیجه چنین وضعیتی این است که ما همیشه‌ صفر یا صد هستیم. اگر ما حزب داشتیم و روحانی و احمدی نژاد و دیگرانی که بعداً می‌آیند، می‌نشستند و به امضای  یک قرارداد مشروط برای اداره کشور می‌رسیدند، امروز دولت به بحران مشروعیت نمی‌رسید. خرازی در ادامه گفت: همین الان اگر به جایگاه سال ۹۲ برگردیم به روحانی رای می‌دهم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حمید شهریاری را به دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی منصوب و تاکید کردند: انتظار از مجمع تقریب آن است که با استفاده از ظرفیت بی انتهای عقلانیت اسلامی که در نیروهای فکری و علمی جهان اسلام وجود دارد بویژه برگزیدگان جوان و پر نشاط، گام بلندی در تقریب فکری و عملی مذاهب اسلامی، برداشته و حرکتی را که از چند دهه پیش آغاز شده نوسازی نماید.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور شعار اصلی و محوری مراسم بزرگداشت یوم الله نهم دی سال ۱۳۹۸ را «یوم الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه‌ها» اعلام کرد و گفت: یوم الله نهم دی ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» قله فراموش نشدنی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و روز خروش ملت ایران و غلبه جنود الهی بر جنود شیطانی است که اثبات کننده قابلیت و کارآمدی نظام دینی مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه در عبور از بحران ها و فتنه ها است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامیکه برای شرکت در مجمع عمومی مجالس آسیایی به ترکیه سفر کرده بود، پس از بازگشت به تهران تاکید کرد: گرایش کلی کشورهای آسیایی به این سمت است که با همکاری ایران امنیت پایداری در منطقه به وجود بیاید. وی با اشاره به اینکه اجلاس مجالس کشورهای آسیایی  از سوی تهران ابداع شده است که جلسات آن در کشورهای مختلف برگزار می شود، ادامه داد: با توجه به نقش و آینده آسیا چنین اجلاسی مستمراً در حال پیشرفت است، به طوری که اعضای آن نسبت به سال های گذشته فعال‌تر شده اند.

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هیچ اتفاق جدیدی برای ایران با پذیرش شروط FATF رخ نخواهد داد چون با تحریم‌های فعلی عملا ما دارای محدودیت‌های مالی هستیم.

درهمین رابطه دهقانی، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر تعیین تکلیف هرچه زودتر لوایح مربوط به FATF گفت که اگر ایران در لیست سیاه FATF قرار گیرد دستش برای مبادلات تجاری با جهان باز نخواهد بود که بسیار محدود خواهد شد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در فروم دوحه به خبرنگار شبکه سی.ان.بی.سی درباره تحریم‌های ایران و سیاست «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه ایران مدعی شد: چنین سیاستی، در طول تاریخ کارآمد بوده است. وی افزود که تحریم‌های اقتصادی آمریکا که بر کشورها اعمال شده‌اند، از جمله تحریم‌های ایران، در راستای جلوگیری از جنگی بالقوه هستند.

رییس دیوان عدالت اداری از صدور رایی مبنی بر مخالفت با صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان خبر داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رای صادره از سوی یکی از شعب دیوان عدالت اداری در خصوص صدور گواهینامه موتورسیکلت برای همه بانوان قابل استناد خواهد بود یا اینکه این موضوع نیاز به صدور رای در هیات عمومی دیوان عدالت اداری دارد؟ آیا شکایت جدیدی در این زمینه مطرح شده است؟ گفت: باید شکایت جدید را سوال کنم. اما به دلیل اینکه رای  تجدیدنظر هنوز صادر نشده است؛ بنابراین رای لازم الاتباع  نیست.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) بیست و چهارم آذر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما