شناسهٔ خبر: 37003092 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

در راه صعود به قله اورست:

دو کوهنورد صعودهای بلند تست آمادگی جسمانی دادند

دو کوهنورد ایرانی که در فروردین ماه سال آینده قصد صعود به قله اورست (بام دنیا) را دارند، در آزمون های آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک حضور یافتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، صعود به قله اورست بلندترین قله جهان با ارتفاع ۸۸۴۸ متر چه برای آنهایی که کوهنوردی را دوست داشته و چه آنهایی که به آن علاقه ای ندارند، همیشه جذاب بوده است و با توجه به اینکه تاکنون فقط تعداد محدودی از کوهنوردان جهان به این قله مرتفع صعود کرده اند، می توان از آن به عنوان آرزوی دیرینه هر کوهنوردی یاد کرد.
محمد مهدی ناسوتی فرد که به تازگی چوایو ششمین قله بلند جهان در 20 کیلومتری غرب کوه اورست در رشته کوه‌های هیمالیا را فتح کرده به همراه کاوه کریمی که چندی پیش برای صعود به قله آمادابلام در کشور نپال تلاش نموده است، صبح امروز و زیر نظر جواد شفیعی مربی بدنساز خود که از کارشناسان مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک می باشد تست آمادگی جسمانی دادند.
گفتنی است ناسوتی فرد و کریمی به عنوان نخستین کوهنوردان ایرانی خواهند بود که با سیستم جدیدی با نام سیستم صعود سریع، فروردین ماه 1399 به همراه تیمی بین المللی از کوهنوردان زبده قصد اعزام به قله اورست با ارتفاع 8848 را دارند.
لازم به ذکر است دو کوهنورد مذکور برای صعود به اورست نیازمند مجوزهای لازم و تأیید فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران می باشند که این مهم پس از اعلام نتایج آزمون های آمادگی جسمانی و تصویب در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان محقق خواهد شد.

نظر شما