شناسهٔ خبر: 37002847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اعلام حمایت ارتش الجزایر از رئیس جمهور منتخب

فرمانده ارتش الجزایر در واکنش به اعتراضات اخیر در کشورش به انتخابات ریاست جمهوری و رئیس جمهور منتخب، تأکید کرد: مردم شخصیتی "مناسب و باتجربه" را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

احمد قائد صالح، فرمانده ارتش الجزایر به مردم و نیروهای ارتش موفقیت انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت و تأکید کرد: ما می‌خواستیم یک قطره از خون کسی ریخته نشود و الجزایری‌ها حسن نیت ما را تأیید کردند. الجزایری‌ها به ویژه جوانان با مواضع ما همگام شدند و به درخواستی که وظیفه‌ای واجب  برعهده آن‌هاست پاسخ دادند.

اخبار بین‌الملل- وی گفت: ارتش از رئیس‌جمهوری که مردم انتخاب کرده‌اند حمایت می‌کند و به تعهداتی که در قانون اساسی آمده عمل می‌کند. مردم کشور عبدالمجید تبون را که شخصیت مناسب و باتجربه است به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.

روز جمعه عبدالمجید تبون، رئیس جمهور منتخب الجزایر در نخستین نشست خبری پس از پیروزی خود در انتخابات اعلام کرد، برای اصلاح قانون اساسی و به همه‌پرسی گذاشتن آن، رایزنی‌ها را آغاز خواهد کرد.

وی متعهد شد در نخستین ماه‌های تصدی پست ریاست جمهوری قانون اساسی کشور را اصلاح کرده و به جای اینکه مانند بوتفلیقه آن را در پارلمان به تصویب برساند به همه‌پرسی می‌گذارد.

رئیس جمهور الجزایر برگزاری گفت‌وگوی جدی را به معترضان مخالف الجزایر پیشنهاد داد و در ادامه گفت، آماده گفت‌وگوی مستقیم با معترضان و با کسانی است که آنها انتخاب می‌کنند تا ابهامات برطرف شده و زمینه برای ساخت کشوری جدید فراهم شود.

نظر شما