شناسهٔ خبر: 37002561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نمایندگان به دنبال آمار دریافت‌کنندگان یارانه بنزین | در بین مردمی که هستیم چنین یارانه‌ای داده نشده است

حدود یک ماه پس از سهمیه‌بندی بنزین، نطق‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان متاثر از این اقدام است. آمار کشته‌های اعتراضات و نیز آمار افرادی که یارانه بنزین گرفته‌اند، همچنان اعلام نشده و اعتراض نمایندگان را هم برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، امیر خجسته نماینده همدان در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۴ آذر مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت می‌گوید ما یارانه بنزین به ۶۰ میلیون ایرانی داده‌ایم در حالی که بررسی‌های میدانی ما چیز دیگری است لذا از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهم هیأتی را برای بررسی تعداد دریافت کنندگان این یارانه تشکیل دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه موضوع بنزین توانسته مشکلاتی را برای رانندگان به وجود آورد این وزارتخانه باید هر چه سریع‌تر این مشکلات را رفع کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: ماده ۵۱ قانون ایثارگران که مصوب مجلس از سوی دیوان عدالت اداری رد شده و باید رئیس قوه قضائیه در این موضوع ورود کند.

امیر خجسته در تذکری خطاب به دولت، وزارت اقتصادی و رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: بعد از گران شدن بنزین دولت اعلام کرد به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه معیشتی پرداخت می‌کند ولی در حوزه انتخابیه من و در بین مردمی که هستیم آنها به ما می‌گویند که چنین یارانه‌ای را دریافت نکرده‌اند و فقط تعداد قلیلی از مردم یارانه معیشتی بنزین را گرفته‌اند.

خجسته خاطرنشان کرد: دولت به جای بررسی حساب‌های مردم معترض و عدم دریافت یارانه معیشتی بنزین به دنبال بررسی حساب‌های حقوق بگیران نجومی و دانه درشت‌ها و فرار کنندگان از پرداخت مالیات برود.

وی گفت: از هیأت رئیسه مجلس و رئیس جلسه می‌خواهم که هر چه سریع‌تر هیأتی تشکیل شود تا بررسی کنیم چه تعدادی از مردم یارانه معیشتی بنزین دریافت کرده و چه تعدادی آن را نگرفته‌آند.

نماینده همدان در مجلس گفت: چرا دولت قولی می‌دهد، ولی به آن عمل نمی‌کند ضمن اینکه هیأت مذکور باید اقدامی عملی برای بررسی موضوع و راستی‌آزمایی ادعای دولت داشته باشد.

  • آتش بی‌تدبیری بنزین مردم را پریشان کرد

نماینده مردم دماوند با اشاره به گران شدن بهای بنزین گفت: متاسفانه خون جوانان وطن در آتش بی‌تدبیری بر زمین ریخت.

قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به افزایش قیمت بهای بنزین گفت: متاسفانه خون جوانان وطن در آتش بی‌تدبیری بر زمین ریخت.

وی گفت:‌ مردم و اهالی کوچه انقلاب هم اکنون پریشان هستند به جز متصلان به زر و زور وتزویر.

نماینده دماوند تصریح کرد: حالا که دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرده است بسیاری از قربانیان بی‌گناه بوده‌اند ضروری است با اعلام اسامی و تعداد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند با مسببان برخورد جدی صورت گیرد.

نظر شما