شناسهٔ خبر: 37002537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار تهران خبر داد

راه اندازی دفاتر تسهیل گری در محلات شهرهای استان

منطقه جنوب شرق تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: اگر شهرداری‌ها بسته تشویقی به مالکین بافت‌های فرسوده ارائه دهند و سایر دستگاه‌ها هماهنگی نکنند، عملا اجرای این طرح را ‌با مشکل مواجه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ‌محمد تقی زاده امروز در سومین جلسه شهرداران استان تهران که با حضور استاندار تهران در شهر وحیدیه برگزار شد، تصریح کرد: نگاه ما به بازآفرینی شهری ارتقاء سطح کیفیت زیست در محدوده شهرها است.

وی ادامه داد: آنچه که اجرای این طرح را با مشکل مواجه می کند، عدم هماهنگی بین بخشی بین دستگاه ها است‌، اگر شهرداری ها بسته تشویقی به مالکین بافت های فرسوده ارائه دهند و سایر دستگاه‌ها هماهنگی نکنند، عملا اجرای این طرح را  با مشکل مواجه می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران یادآور شد: همه دستگاه ها در اجرای این طرح وظیفه‌مند هستند و اگر نتوانیم همزمان مباحث اجتماعی را در کنار احیای بافت فرسوده عملیاتی کنیم، طرح ابتر می ماند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: باید بتوانیم حس تعلق خاطر شهروند به شهر را ایجاد کنیم و بعد بافت فرسوده را احیا کنیم.

وی افزود: عمده ساکنین بافت‌های فرسوده از طبقه اجتماعی رو به پایین جامعه هستند و این بافت ها می تواند بسترساز آسیب های اجتماعی باشد ، شهرداری‌ها پیشگام این طرح بودند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون استاندار تهران گفت: رضایتمندی شهروندان در اجرای طرح های عمرانی یکی از اصول بنیادین و راهبردی استانداری تهران است.

وی اظهارکرد: در آستانه انتخابات که ۹۰ درصد جمعیت استان شهرنشین هستند، شهرداران را مکلف کردیم تا طرح‌های عمرانی را عملیاتی کنند ، همه شهرداری‌های استان در حوزه باز آفرینی شهری طرح‌های خود را ارائه داده‌اند و پیگیری می‌کنیم تا اعتبارات ملی جذب شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری در محلات شهرهای استان راهبرد ماست که مشارکت شهروندان را به دنبال دارد ، یکی از موانع اجرایی شدن طرح های عمرانی عدم مشارکت شهروندان است و به دنبال تقویت این جایگاه هستیم.

تقی زاده تصریح کرد: این دفاتر عمدتا در محدوده بافت‌های فرسوده راه‌اندازی خواهند شد و شرکت توزیع برق منطقه‌ای و آبفا شهری دو دستگاه پیشرو در اجرای این طرح  هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما